רציתי לשאול האם עדי קידושין, יכולים להיות: עד עם בעלה של בת דודה שלו מצד האם? מה הדין בדיעבד?
תשובה:
אסור להם להיות עדים לא בקידושין ולא בממונות. ובדיעבד אם רוצים להתחתן יש לקדש שנית בפני עדים כשרים, ואם רוצים להיפרד יש צורך בגט מספק.
יש לציין שאף בעליהן של שתי בנות-דודים אין לקחת לכתחילה, לא לקידושין ולא לממונות, אלא שבדיעבד הם כשרים לעדות כיון ששניהם קרובים רק באמצעות נישואין.
מקורות:
עיין בשו"ע חו"מ סי' לד סעיפים ב-ג שהם נחשבים לקרובים, אבל יש סוברים שהם פסולים רק מדרבנן כיון שהקירבה היא מצד האם. ועיין שם סעיף ד לעניין קירבה מצד שני נישואין. ועיין בשו"ע אבן העזר סי' מב סעיף ה לעניין המקדש בפני פסולי עדות מדרבנן או ספק פסולי עדות.
"מקורות:
עיין בשו"ע חו"מ סי' לד"
צ"ל סימן לג
השאר תגובה