לתרומות לחץ כאן

לשבת שבעה על ילד שיצא לתרבות רעה

שלום רב, ידוע שבציבור החרדי כשבנאדם שגדל במשפחה חרדית ואומר להוריו ולמשפחתו שהוא רוצה לעזוב את הדת חלקם זורקים אותו מהבית ויושבים עליו שבעה. האם זה נכון וצריך לשבת על בן משפחה שעזב את הדת שבעה? והאם צריך לזרוק אותו מהבית כדי שלא יקלקל אחרים? ואם אפשר להביא מקורות בהלכה איפה כתוב דבר כזה? (על השבעה ועל לזרוק אותו מהבית) תשובה:

שלום רב.

שאלה קשה שאלת, ובשאלה זו מתחבטים גדולי המחנכים והדבר תלוי פעמים רבות בכל ילד וילד לפי מה שהוא, ולפי המשפחה הסובבת, כיצד היא יכולה להנזק מכך וכו', אין לשאלה זו תשובה חד משמעית לשום כיוון.

כל הורה שקורה לו חס ושלום דבר כזה, עליו לגשת למחנך גדול ובעל שם, ולהתייעץ איתו כיצד יש לנהוג עם ילדו באופן הנכון ביותר, וכך לעשות.

ומצאנו כמה מקורות למנהג זה לשבת שבעה על ילד שיצא לתרבות רעה:  

באור זרוע סי' תנ"ח כתב ששמע שרבינו גרשום נתאבל על בנו שנשתמד, וכן הביא בהגהות אשרי מועד קטן פ"ג סי' נ"ט שרבינו גרשום נתאבל על בנו כשהמיר דתו. וכן כתב החכמת אדם כלל קנ"ו ס"ו שגדול אחד נתאבל על בנו י"ד ימים תיכף כשהמיר דתו, ז' ימים בשביל הגוף וז' בשביל הנפש, וכ' שבשעת מיתה אין צריך לשבת עליו אלא צריך לבכות ולהתאבל עליו על שהביא רשע זה בעולם. וכן מסופר על ר' ישראל סלנטר שהתאבל על בנו שיצא לתרבות רעה ולסוף שבעה ימים מת בנו (קובץ קול התורה ניסן תשס"ג בשם ר' אליהו לופיאן).

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל