לתרומות לחץ כאן

מה מברכים על פיצה?

מה מברכים על פיצה, וכיצד ניתן להכינה בבית באופן שיוכלו לברך עליה 'מזונות'. האם יש להרבות בכמות החלב המעורב בה או בכמות הרוטב ששמים עליה?

תשובה:

אם יש רוב מי פירות (מיץ טבעי, חלב וכדומה) ביחס למים הניתנים בפיצה, ניתן לברך עליה מזונות אם אין קובעים עליה סעודה (שיעור קביעת סעודה הוא בדרך כלל בשתי מנות שלימות). אך אם אין רוב מי פירות מברכים עליה 'המוציא' אף אם יש עליה רוטב וגבינה רבים (אמנם יש מפוסקי בני אשכנז המחמירים גם בפיצה הנילושת במי פירות וירא שמים יקבע סעודה עליה ויברך המוציא, אלא אם כן מדובר בפיציות שניכר עליהם שנעשו למתיקה ולא לסעוד).

מקורות:

רבות נתחבטו הפוסקים בדין הברכה על הפיצה ונסתפקו בה בכמה נידונים: א' האם הרוטב והגבינה שעליה מחשיבים אותה לכיסנין שגם אם אין בעיסה מי פירות יש לברך עליה מזונות,. ב' האם בעינן טעם המי פירות ניכר מאוד בעיסה כדי שיוכלו לברך 'מזונות'. ג' האם מאכל זה נחשב שנעשה לשובע ואף אם הוא נילוש במי פירות יהיה צריך לברך עליו 'המוציא' (נידון זה שייך גם לגבי לחמניות מזונות), ונאמרו בזה הרבה דעות בין הפוסקים, ראה בוזאת הברכה עמוד 21, 230, 359. וכן בספר שערי הברכה עמוד תרנה ובהערות שם.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל