בעניין "מנחה קצרה"
1 – האם נכון להתפלל מנחה קצרה במקום עבודה או במקום הלמודים.
2- איך ינהג הציבור, להתחיל את השמונה עשרה יחד עם החזן, או להתחיל אחרי "קדושה".
תשובה:
שלום רב.
לכתחלה אין להתפלל מנחה קצרה כלל, מקור האפשרות להתפלל מנחה קצרה הוא במקום שעומד לעבור זמן תפילה ואם לא יתפלל כך יפסיד את זמנו, אך בשאר המקרים אין להתיר להתפלל מנחה קצרה. במקום שמתפללים מנחה קצרה הציבור מתחיל שמונה עשרה רק לאחר שענו קדושה וסיים החזן ברכה שלישית שבשמונה עשרה.
מקורות:
ר' במשנה ברורה סי' קכ"ד סק"ז. ובקובץ מבקשי תורה קס"ו אות ע"א הובא מהגרש"ז אוירבך זצ"ל שאפילו בזמן שחזרת הש"ץ תהיה לאחר השקיעה יש להעדיף תפילה עם חזרת הש"ץ מאשר מנחה קצרה. וכן הובא בספר דינים והנהגות של החזו"א פח,ג שלא היה נח לו במקומות שהיו מתפללים מנחה בלא חזרת הש"ץ.
במחילה מכבודכם, עד כמה שידוע לי הגרש"ז אויערבאך כתב בספר "הליכות שלמה"(תפילה, פרק י"ג סעיף ג) שבמקרה שתסתיים חזרת הש"ץ אחרי שקיעה- יתפללו מנחה קצרה.
נכון, כך שבאמת קשה לדעת מה דעתו..
שלום וברכה
מה שכתבם אמת לדעת האשכנזים אבל מנהג הספרדים ידוע להתחיל עם החזן ולא אחרי הקדושה
בהערכה רבה על האתר הנפלא
השאר תגובה