כשצואת האף דבוקה בשער שבאף, כך שאם יורידו א"ז ייתלש שערה,
האם יש מקום להתיר לעשות זאת בשבת משום כבוד הבריות וכו' ? (באופן דהווי פסיק רישא שיתלש)
תשובה:
שלום רב.
יש להיזהר מאוד שלא יתלשו שערות, ואם ברור לו שייתלשו שערות לכתחלה יש לעשות זאת בשינוי.
מקורות:
יעוי' בשולחן ערוך סי' שי"ב סעיף ז' לענין משמוש בצרור והוא הדין כאן, דאף שם יש משום כבוד הבריות. ובספר מנחת שבת על הקיצור שולחן ערוך סי' פ"ו סק"ו נראה שהתיר משום כבוד הבריות או שיש לו צער בזה, ונראה משום שהוא פסיק רישא דלא ניחא ליה, ועי' בשער הציון סי' שי"ב ס"ק כ"ג.
1]האם זה משנה אם זאת שערה שצומחת ב-אף דוקא?
או שהתשובה זהה לגבי כל שערה שעדיין מחוברת לעור?
2]האם זה משנה אם החומר הדביק הוא נזלת דוקא?
ולא מסטיק או אוכל כלשהוא?
ולא דבק יצירות אומנות ו/או תיקון כלים,
שבטעות הושאר פתוח ולכלך את היד?
או שהתשובה זהה לחלוטין בכל 1 מהמצבים האלו,
משום שהם מספיק דומים זה לזה?
תודה.
מקרים דומים לגמרי.
השאר תגובה