לתרומות לחץ כאן

השוואות בין סנדל של עץ קב הקיטע סמוכות עור וכסא וסמוכות – סו.

 

 

סנדל עץ

לר"מ ור"ע

סנדל עץ

לר' יוסי

קב עץ

של קיטע

מקל זקנים

סמוכות

של עור

כסא וסמוכות עור

הוצאה בשבת

מותר דהוי מנעל ולא חיישי' שיפול מרגליו

אסור. לרש"י דהוי משוי [ול"ה תכשיט שאינו שוה בכל. רש"י יומא עח:] ולתוס' סה: דרבנן שמא יפול דלא מיהדק

כסנדל של עץ

אסור דלתרוצי סוגיא עביד. בה"ל ש"א סי"ז

ואם אין יכול לילך בלי זה מותר ככסא וסמוכות שלו

מותר

דהוי תכשיט. רש"י

אסור לרבותיו של רש"י משום משוי ולרש"י עצמו משום דמישתלף

כניסה לעזרה

אסור

מותר ואולי לתוס' אסור כמו דהוי מנעל לע' יוכ"פ

ע' תוס' יומא עח. די"ל לכאן ולכאן. אכן לירושלמי ה"ח מותר

מותר. משנה סו. דל"ה מנעל כיון שאינו בראש רגליו

אסור. ובסמוכות של עץ מחל' ר"מ ור' יוסי. ריטב"א

טומאת מדרס

טמא מדרס

לתי' א' בתוד"ה טמא, אף לרי"ו טמא מדרס. ולתי' ב' אינו טמא מדרס דלאו להילוכא עביד[1].

כשיש בית קבול כתיתין טמא מדרס לרבא אף לר' יוסי כדמוכח ממתני'[2] ולאביי אף לר"מ רק מקב"ט מת דלא נשען ע"ז

אין טמא מדרס דלתרוצי סוגיא עבידי אא"כ אין יכול לילך בלי זה דאז בהכרח נסמך עליו

טמא מדרס

טמא מדרס

חליצה

כשר

פסול אף לתוס' כיון דמשתלף ל"ה נעל הראוי. תוס'

לר"מ כשר ולר'יוסי פסול דנפיל

פסול

פסול

כשר. ובסמוכות של עץ מחל' ר"מ ור' יוסי. ריטב"א

לנעלו

ביוכ"פ

אסור

לאביי ביומא עח. מותר ולרבא אסור [והרי"ף פסק כפשטות סוגיין דל"ה מנעל לרי"ו וא"כ אסור לצאת בו ביוכ"פ לרה"ר, ולר"ן מותר ע"ש]

לאביי לר"מ אסור בכ"ע ולרי"ו רק עם כתיתין [דהוי תענוג] ולרבא לכו"ע אסור בכל ענין דהוי מנעל אף לר' יוסי

מותר אף אי א"י לילך בלי זה

מותר

אסור



[1] והיה מקום לומר דרב יוסף פליג על ר"ה וס"ל דאף לר' יוסי טמא מדרס אף דל"ה מנעל. אכן ברמב"ן ורשב"א נקטו דלא גרס בר' יוסף רק רבא ושיטתו פליג דס"ל דמנעל של עץ הוי מנעל אף לר' יוסי.

[2] ובלי בית קיבול היה טהור כיון דהו"ל צער לסמוך ע"ז.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל