לתרומות לחץ כאן

עובדת שחשודה שאינה מדווחת שעות עבודה נכונות

כיצד יש לנהוג במקרה של עובדת שדיווחה על המון שעות עבודה ובפועל לא נראית שום עבודה שנעשתה.
האם צריך לשלם לה את השעות שהיא טוענת שעשתה בפועל. לא נראה שום שינוי במערכת שלנו, גם הטכנאי של המערכת בדק ולא ראה שום תנועות שנעשו על ידה, גם כל צוות העובדות לא ראו פעולות שנעשו על ידה.

מדובר באישה שעברה דברים לא קלים בחיים, ומטופלת נפשית, וכנראה גם זקוקה מאוד לפרנסה. המנהלת מבקשת לדעת האם צריך לשלם או שמאחר ונראה שדיווח השעות שקרי אז לא צריך לשלם.
מה עלינו לעשות?
תודה
כל טוב

תשובה:

מצד הדין לא צריך לשלם עד שתבוא לבית הדין ותישבע שהדיווח נכון. אבל, כיון שמדובר בעניה וכו' יש לנהוג לפנים משורת הדין ולשלם לה לפי השערה באומדן רחב ולומר לה שאת השאר לא תקבל אלא בבית דין. וכן לומר לה שמכאן ולהבא אם יהיה חשש שהדיווח אינו מדויק תצטרך להישבע בבית דין כדי לקבל את משכורתה.

מקורות:

מצד הדין כל עובד שמוסר דיווח של עבודה חייב להישבע כדי לקבל את שכרו, עיין שו"ע חו"מ סי' צא סעיפים ב-ד. בזמנינו מוסד שאינו נוהג להשביע את העובדים, אינו יכול לדרוש מהם שבועה, מאחר והם עובדים על דעת המנהג ומנהג המוסד להאמין (עיין שו"ת אגרות משה ח"א סי' עו שאף מנהג של מוסד מסוים מחייב). אבל כל זה כשאין בסיס שהעובד משקר, אבל אם העובדות מראות שאכן כך, יכול המעסיק לטעון שעל דעת כן לא האמין ובמקרים כאלו אינו נוהג להאמין. שהרי אפילו אם אדם נתן נאמנות מפורשת וההוא הוחזק כפרן בדבר אחד, הנאמנות בטלה לגמרי, עיין שו"ע חו"מ סי' עא סעיף יג.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל