לתרומות לחץ כאן

כלאים בציצית כשהיתה התכלת ידועה

במציאות בה ידועה התכלת דאורייתא, לדעת הסוברים שאין גזירה שמא יטיל ציצית צמר ללא התכלת, כיצד תוטל ציצית בטלית פישתן – האם כל הפתילות תהיינה צמר או רק פתיל התכלת והשאר פישתן? במידה ורק הפתיל תכלת יהיה צמר האם יש נ"מ אם צבוע כולו או חציו (היינו חציו לפני הקיפול)?

תשובה:

שלום רב.

לדעת רבינו תם (תוס' כתובות מ,א ד"ה כגון) כמה שאפשר למעט בכלאים בציצית עדיף, ולכן יש לעשות את שאר החוטים מפשתן. אך לדעת הרמב"ם הסתפק הבית יוסף סי' י"א בדעתו והסיק שכיון שכבר יש כלאים בטלית זו אפשר לעשות גם את שאר החוטים מצמר ע"ש באריכות דבריו בביאור דעת הרמב"ם, ולדעות שצבוע חציו אין נפק"מ בזה מכיון שהחצי לבן ע"כ יהיה מצמר ובכל זאת אם צריך שיהיה השאר פשתן כדי למעט באיסורא ודאי יש למעט.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל