לתרומות לחץ כאן

נישואין עם אשה שניה כשאין יודעים היכן נמצאת הראשונה

שלום רב,
אני גבר כבן 71. נישאתי במרוקו ברבנות, ובנישואין אזרחיים בצרפת.נפרדתי מאשתי לפני כ-25 שנים. היות וגרנו באי באוקיאנוס ההודי, התגרשנו רק באזרחי.
האם עם תעודה זו אני יכול לקבל את הגט מהרבנות בישראל?
אין אני יודע היכן גרושתי כיום…
אני מעוניין להתחתן בשנית.
תודה על תרומתכן,
יצחק

תשובה:

שלום רב.

גירושין אזרחיים הם אינם גירושין עפ"י ההלכה, כל זמן שהאשה לא קיבלה גט בביה"ד הרי היא אשתך לכל דבר. יחד עם זה במקרים מסויימים ביה"ד יכול להתיר לך להנשא. לכן הייתי ממליץ לך לפנות לביה"ד האזורי הקרוב למקום מגורך, שם הם יבדקו את המקרה שלך לגופו של ענין ויעזרו לך להנשא שנית.

הרבה הצלחה

מקורות:

מעיקר הדין מותר לגבר לשאת שתי נשים. אלא לפני יותר כ 1000 שנה החרים ריבנו גרשום מאור הגולה כי לא ישא אדם שתי נשים. בקהילות אשכנז קיבלו את החרם עד היום. ובקהילות ספרד לא קיבלו את החרם הזה, בפרט לאחר תום האלף החמישי (לאחר שנת 1240 לספירה) כפי שפסק בשו"ע אבה"ע סי' א'.

ישנם מקרים מסויימים יש רשות לביה"ד להתיר לגבר לשאת שתי נשים, כמו מקרה שהאשה ממילא אסורה עליו (אם היא חיה עם גבר אחר), או שהיא נעשתה חסרת דעת, או שהיא ברחה ממנו ולא יודעים היכן היא נמצאת, או שביה"ד קובע כי עליה לקבל גטוהיא מסרבת, בכל המקרים הללו ביה"ד בודק את המקרה לגופו של ענין ולפעמים מחליט כי ניתן להתיר לו להנשא לאשה אחרת.

למעשה, גם לפי הספרדים אין נושאים כיום שתי נשים, אלא שלאור הנ"ל מקלים יותר מעדות הספרדים בעניינים אלו.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל