לתרומות לחץ כאן

ייעוץ בענייני שידוכים

אני בזמן הזה נפגשתי בשידוך עם בחורה ובעבר היה לי קשר עם בחורה גם דתיה ובעוונותינו הרבים לא שמרנו נגיעה ויותר מזה גם חטאנו בגרוע מכל היינו יחד באיסור ולא בהיתר ואני בחור ממשפחה חרדית דתית הייתי בישיבות שחורות יצאתי לאחר מכן שירתתי בנחל חרדי וכיום מתחזק בעבודה הרוחנית ואני בחור שלא יצאתי למועדונים ולא בקשר עם בנות לא ידידות ולא שום דבר בסגנון הזה והשאיפה שלי היא בחורה עם צניעות והמון רוחניות ובדרגה רוחנית יותר גבוהה ממני שתתמוך בי בעבודת השם ובכל העבודה הרוחנית
השאלה שלי היא
1.מצד אחד אם אני לא יספר שכך עשיתי אז יהיה לי סוג של מצפון שאני משקר וזה יהיה קשה עליי
2.ומצד שני אם אני יספר שבעבר עשיתי זאת זה יהרוס את השידוך בוודאות ?!?! מה עליי לעשות ??

תשובה:

שלום רב.

הדילמה בה הנך נמצא היא אכן לא פשוטה, אוי לי מייצרי ואוי לי מיוצרי.

אך הבה ונפרק את הדברים, אתה כותב שאם לא תספר יהיה לך סוג של מצפון שאתה משקר, ובכן: מי שלא מספר את כל העבר שלו עדיין לא הפך לשקרן, ויותר מכך כתוב כבר בספרי קדמונים שאסור לאדם לספר לאשתו על חטאי נעוריו, בכדי לא להגיע למצב שהאשה תזלזל בו. אך אם בכל אופן ברצונך להעביר איזה שהוא מסר שיוכל להכיל בו את העבר שלך אך גם לא לספר את כל האמת, כאן לימד אותנו מרן הגרא"מ שך זצ"ל שגם כשמספרים את האמת לא חייבים לספר זאת בצבעוני ניתן לספר בשחור לבן, דהיינו אם ניקח את המקרה שלך תוכל לומר לבחורה שהנך נפגש איתה, כי עברת בחייך תקופות שונות מבחינה רוחנית, על כל המשתמע מכך רק אתה היום נמצא במצב שאתה לא יכול ולא רוצה להאריך ולספר על מה שהיה באותן תקופות. כך שהיא יכולה לחשוב מה שהיא מוצאת לנכון, ואילו אתה העברת את המסר המדויק על העבר שלך.

בהצלחה רבה בכל.

 

הצטרף לדיון

4 תגובות

  1. הרב המשיב לא אמר להעלים לגמרי, אלא לומר היו כל מיני מצבים ואני מעדיף לא לדבר על כך, אני נמצא ב"ה כולו רוחי ונשמתי בעולם אחר היום.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל