שלום רציתי לברר לגבי יום טוב שני בעיר אילת כפי הבנתי מסקנת רוב הפוסקים שנוהגים בה רק יום טוב אחד אף על פי שיתכן לדונה כחול לעניין תומ והבנתי שזה תלוי במחלוקת בין הריטבא לרמבם אשמח להעמיק יותר בסוגיה זו
תשובה:
שלום רב.
יש הסוברים שדין אילת כדין ארץ ישראל לענין יום טוב שני, ויש הסוברים שדינה כדין חוץ לארץ, והכרעת גדולי הפוסקים שיש לנהוג בה כחומרי שני המקומות.
מקורות:
ר' בספר יום טוב שני כהלכתו פרק י"ח סעיף ו' שהביא את כל דעות הפוסקים בזה באריכות, והביא שדעת הגרש"ז אוירבך והגרי"ש אלישיב זצ"ל היא שיש לעיר אילת דין ספק אם נכבשה על ידי הולכי מצרים או לא ולפיכך יש לנהוג בה כחומרי שני המקומות. ור' עוד באריכות בתשובות עטרת פז יו"ד סימן ו' שהביא דעות פוסקים רבים הסוברים שאין צריך לנהוג יום טוב שני באילת כלל.
מה הכוונה לנהוג כחומרי שני המקומות האם גם להניח תפילין וגם לא ליסוע ולשמור ממש חג מה בדיוק יש לנהוג
הכוונה היא לחשוש גם לכך שהיא ארץ ישראל ומשום כך להניח תפילין שהיא מצווה דאורייתא, אך לא לעשות מלאכות וכן לא לאכול חמץ בשמיני של פסח.
השאר תגובה