לתרומות לחץ כאן

עבר לחו"ל עם משפחתו ודעתו לחזור רחוקה מהעתיד אם חייב ביו"ט שני

לפני שלושה חודשים עברתי לגור בארה״ב עם אשתי, לצורך מגורי קבע, שנינו עובדים שם וגרים בדירה של הוריה. הכוונה העתידית שלנו היא לחזור בסופו של דבר לארץ אך לא ידוע מתי…
שאלתי היא כזאת- הגענו לארץ לחגים לביקור אצל משפחתי והטיסה שלנו בחזרה לארה״ב היא בצאת חג הסוכות (יום שני בלילה), האם אנו צריכים לשמור שני ימים של חג הסוכות כמו שנהוג בחו״ל ולשנות את טיסתנו? במידה וכן, איך אשמור חג כשבבית הכנסת הספרדי בשכונתי בירושלים יוציאו את החג ובעצם לא יהיה לי מניין ליום טוב ה״שני״ שלי?
יש לציין כי אנו עברנו לפני שלושה חודשים ואנו ספרדיים. אני ישראלי ירושלמי ואשתי אמריקאית… אשמח לתשובה בקרוב מכיוון שאנו לחוצים בזמן ורוצים לדעת האם לשנות את הטיסה או לא. תודה רבה!!!

תשובה:

שלום רב.

במקרה זה עליכם לנהוג שני ימים טובים כדיני חוץ לארץ, ומשום כך גם בבואכם לארץ לביקור בסוכות עליכם להמתין עד סוף יום טוב שני של גלויות ואז לחזור לארה"ב. ותוכל למצוא בע"ה הרבה מניינים לבני חו"ל ביום טוב שני בירושלים.

גמר חתימה טובה.

מקורות:

משנה ברורה סי' תצ"ו ס"ק י"ג, וכתב שם שאדם שבא עם משפחתו ויש לו פרנסה, אף שיש לו דעה עקרונית לחזור לארצו דינו כמקום אליו הגיע. אלא אם כן יש לו סיבה המחייבת אותו לחזור לאחר כמה שנים שאז דינו כבן ארץ ישראל כמו שכתב האגרות משה או"ח ח"ג סי' ע"ה.

וכן משמע בילקוט יוסף סי' תצ"ו ס"ק כ"ב.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל