לתרומות לחץ כאן

חולה במחלת הסרטן בצום יום כיפור

שלום, שמי רוית ואני חולת סרטן – המצב יציב כרגע ואני מטופלת בתרופה בשם לטרוזול פרמוז. רציתי לשאול האם מותר לי לצום? אם כן האם צום מלא או בשיעורים – ומהם השיעורים. תודה גמר חתימה טובה

תשובה:

שלום רב.

כדאי שתבררי אצל הרופא המטפל שלך מה דעתו, באופן עקרוני מחלת הסרטן היא מחלה שיש בה סכנה ולכן יש לאכול ולשתות ביום כיפור בשיעורים, ונפרט כאן את דרך מדידת השיעורים:

שתיה: כמות של 'מלוא לוגמיו' תלויה בכל אדם לפי גודל פיו, בדרך כלל אצל אדם סביר השיעור הוא כוסית של 32-35 סמ"ק, אדם קטן יותר ימדוד לפני יום כיפור מים הנכנסים ללחי אחת שלו כמה הם וישתה לפי שיעור זה. שיעור זה ניתן לשתותו כל עשר דקות. ויש לוודא ששותים במשך היום כליטר וחצי – שתים.

אכילה: יש לדחוס את המזון בקופסת גפרורים ולאוכלה בכל עשר דקות.

בכל עשר דקות אפשר לאכול את הכמות הנ"ל וגם לשתות את הכמות הנ"ל. שתייה ואכילה כמדובר עשוי לספק לאדם מספיק מזון ונוזלים, למעט מקרים חריגים.

שיהיה רפואה שלמה במהרה וגמר חתימה טובה.

 

הצטרף לדיון

6 תגובות

  1. שלום. הרופאה נתנה לי הוראה לצום בשיעורים.
    רציתי לדעת אם אפשר להגדיל את המרווח בין שתיה לשתיה ולא לדקדק ב-9 דקות המרווח, אלא לשתות רק בזמן שקשה לי, מאחר ואני רוצה להתפלל ולא אתרכז בתפילה אם אסתכל בשעון לבדוק אם עברו 9 דקות? וכן אם אפשר לא לאכול בכלל או שלאכול במרווח הגדול יותר מ- 9? ואם אפשר לוותר על אכילה ולצום רק בשיעורים של שתיה. תודה

  2. את צריכה להכין לך כמות נוזלים הנצרכת לך למשך יממה שלמה (בערך ליטר וחצי מים או מיץ ענבים), ולדאוג שבמשך היום תשתי אותו, וכך לא תצטרכי לדקדק לעשות זאת כל 9 דקות, אלא רק לדאוג שכאשר תשתי לא יהיה זה פחות מכל 9 דקות, ולראות שאת מסיימת את הכמות הנצרכת במשך היום כולו. כן הדין גם לגבי אכילה.
    צום קל ורפואה שלמה

  3. שלום רב אני בת 20 בחודש יוני סיימתי את הכימותרפיה האחרונה ובחודש יולי סיימתי הקרנות רציתי לדעת באופן עקרוני מבחינת היהדות אם לצום או לא תודה רבה על התשובה.

  4. יש לברר אצל הרופא המטפל את דעתו, אך בדרך כלל במצב כזה צריך לשתות לשיעורים, שתהיה שנה של רפואה שלמה וישועות רבות וגמר חתימה טובה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל