לתרומות לחץ כאן

בקשת סליחה מנפטר

לפני כשבע שנים קיללתי בחורה מדהימה שהיתה לי כמתחרה בלבי לצערי היא נפטרה. מאז נפשי לא יודעת מנוח, כאם לילדים אני כואבת את חסרונה להוריה ומשפחתה מאוד קראתי שכדי לכפר צריך ללכת לבית העלמין עד לקבר ולספר מול עשרה איש, לא אוכל לעשות זאת שכן זה יפגע ברגשותיהם שאיחלתי לה בטמטומי את הרע מכל, ויביך אותי האם יש דרך נוספת לכפר מלבד החרטה שבליבי על שקיללתי קללה כה חמורה שלצערי התגשמה?

תשובה:

שלום רב.

העשרה אנשים אינם צריכים להיות מוכרים לך וכאלו שתתביישי לספר את מה שהיה בפניהם, ובדבר שאין בו בושה לנפטר דרך בקשת המחילה היא על ידי סיפור הדברים, וכשיראו את החרטה לא יקפידו עלייך, ובעזרת ה' תתרפאי ממה שהיה, ותדעי שאין אנו יודעים חשבונות שמים, ואין לדעת מפני מה נפטרה אותה אחת, ואת צריכה לעשות את השתדלותך בבקשת הסליחה ומכאן ואילך להשתדל שלא לקלל יותר אנשים ובכך יתכפר לך.

שנה טובה ובשורות טובות.

מקורות:

משנה ברורה סי' תר"ו ס"ק ט"ו, ובקיצור שו"ע קלא,ה כתב שאם יש חשש שיהיה בזיון למת אין צריך לפרט חטאו.

הצטרף לדיון

תגובה 1

  1. כדאי להוסיף דבר חשוב ומעניין, שכיום ישנו ארגון מיוחד שעולה לקבר בשליחות מבקשי המחילה, (זה מועיל במקרה שמבקש המחילה גר במרחק 12 ק"מ, ויש אומרים 16 ק"מ, ממקום הקבר, במקרה כזה מתירה ההלכה לבקש מחילה על ידי שליח). השליח מטעם הארגון עולה לקבר יחד עם עשרה אנשים, ועושים שם את כל סדר-בקשת-המחילה.
    ניתן לפנות אליהם דרך האתר שלהם: http://www.mechila.com או בטלפון: 073-7854571

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל