שלום רב, רציתי לדעת מה מברכים על אבטיח. האם זה פרי האדמה או פרי העץ?
תשובה:
האבטיח גדל על האדמה ולא על עץ, על כן ברכתו היא 'בורא פרי האדמה'. כל טוב
רבני בית ההוראה
הצטרף לדיון
7 תגובות
יש אפליקציה של כל הברכות מעודכן אפשר להוריד….
מה מברכים על אבטיח מללי שהוא אבטיח שייעודו לגרעינים וכמות הגרעינים בו עקרית וקשה ולא נהוג לאכול אותו כי כמות הגרעינים מציקה ממש
ייעודו לגדל אותו למכירה *רק לצורך הגרעינים הגדולים שלו ? למרות שבעקרון הוא טעים
האם ירד לברכת שהכל?
כמו קשיו שירד הפרי הקודם לאדמה?
מה ההגדרה של פרי שלא ניתן להוריד אותו לברכת שהכל?
אודה אם תפרטו ותציינו מקורות
תודה מראש
לכאורה כיון שלא שותלים אותו "אדעתא למיכל" ברכתו שהכל, ראה רב,יד.
האם דעת האדם קובעת אם הוא עצמו שותל לאכול או דעת העולם לסוג זה?
אה שהעיקר הוא מנהג העולם ומי ששונה בכך בטלה דעתו.
תודה
האם בתנאים שהאבטיח טעים רק טפל וקצת מציק לאוכלו ולא ניטע לשם אכילה אלא לגרעינים- נברך שהכל
או רק אם יש לו גריעותא מברכים שהכל?
טפל ומציק לכאורה זה עצמו גריעותא, לא כן? כך לכאורה. אבל אני לא מכיר מספיק כדי להכריע.
יש אפליקציה של כל הברכות מעודכן אפשר להוריד….
מה מברכים על אבטיח מללי שהוא אבטיח שייעודו לגרעינים וכמות הגרעינים בו עקרית וקשה ולא נהוג לאכול אותו כי כמות הגרעינים מציקה ממש
ייעודו לגדל אותו למכירה *רק לצורך הגרעינים הגדולים שלו ? למרות שבעקרון הוא טעים
האם ירד לברכת שהכל?
כמו קשיו שירד הפרי הקודם לאדמה?
מה ההגדרה של פרי שלא ניתן להוריד אותו לברכת שהכל?
אודה אם תפרטו ותציינו מקורות
תודה מראש
לכאורה כיון שלא שותלים אותו "אדעתא למיכל" ברכתו שהכל, ראה רב,יד.
האם דעת האדם קובעת אם הוא עצמו שותל לאכול או דעת העולם לסוג זה?
אה שהעיקר הוא מנהג העולם ומי ששונה בכך בטלה דעתו.
תודה
האם בתנאים שהאבטיח טעים רק טפל וקצת מציק לאוכלו ולא ניטע לשם אכילה אלא לגרעינים- נברך שהכל
או רק אם יש לו גריעותא מברכים שהכל?
טפל ומציק לכאורה זה עצמו גריעותא, לא כן? כך לכאורה. אבל אני לא מכיר מספיק כדי להכריע.
השאר תגובה