לתרומות לחץ כאן

לפטר גבאי בגלל שיצא מהכולל

בס"ד
שלום כבוד הרב

לאחר חזרתי בתשובה הצטרפתי לכולל ערב מסוים הכולל התארח בכולל אחר ולפני כ 10 שנים עברנו למקום משלנו כאשר רב הכולל (הרב אני חייב לציין לא מוסמך ברבנות) הוא השוכר של המקום והאחראי, השקעתי במקום למשל ביצעתי את עבודות החשמל הנדרשות במעבר וכן בהמשך, לאחר שנה עזבתי את העבודה וקיבלתי מינוי גבאי של הכולל, לאחר שנה נוספת עברתי ללמוד חצי יום לאחר עוד שנה ליום מלא, מלאתי תפקידים רבים בכולל.

עוד בתחילה ביקש ממני הרב להקים מניין תפילה בנץ(מאחר ואני עוד בתחילת דרכי התפללתי בנץ והייתי מהבודדים בכולל שהתפללו בנץ), בתחילה לא היה לנו מניין, הרב הורה לא לוותר ולהתפלל אפילו ללא מניין ובאמת לאחר זמן התחיל המניין להתרחב והיום ברוך השם המניין יציב וטוב (הערה :מורכב ברובו מ"בעלי בתים").
לציון שתמיד פעלתי על פי הוראות הרב ומעולם לא הייתה תקרית או מעשה שלי שיכול לערער את תפקידי.

לאחרונה החלטתי לעזוב את הכולל לכולל אחר מסיבות שלא אפרטן כאן אלא אם יראה צורך בכך רק אומר שהעזיבה הייתה מעט לא ברוח טובה אם כי העניין יושב, עדיין אני מתפלל המניין שלנו אבל הרב החליט להחליף אותי עם אברך (חבר) מהכולל בתחילה רק בימי החול ובהמשך גם בשבת (בשבת אנו מתפללים במקום סמוך שהוקם ע"י משפחה פרטית לע"נ של הבת/אחות אבל בנשיאות הרב).
בנוסף לכך הורה הרב למחליפי שלא יעלה אותי שליח ציבור אלא פעם בחודש.
הרב טען שהוא מעדיף אחראי מהכולל, חברי המחליף (כך סיפר לי) טען בפני הרב שישנם כאלה שהיו או ישנם אחראים שהם לא מתלמידי הכולל והתשובה שזה לא דומה שכיוון שעזבתי מראה שאני לא מקבל את הנהגת המקום.

השאלה האם היה מותר לרב להעביר אותי מתפקידי. תודה מראש

תשובה:

גבאי שיש לו סמכות לחלק עליות לתורה לפי שיקול דעתו, אסור לפטר אותו כל עוד שהוא ראוי לתפקידו.

השאלה אם אתה עדיין ראוי לתפקיד היא שאלה מורכבת אשר לא ניתן להשיב ללא שמיעת שני הצדדים. אולם סיבה זו לכשעצמה שעזבת את הכולל אינה סיבה מוצדקת.

מקורות:

לעניין אם גבאי הוא תפקיד של שררה עיין עלון המשפט גליון 31 עמוד ב הערה 12. לעניין סיבות לפיטורין עיין שם גליון 32 עמודים ב-ג.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל