לתרומות לחץ כאן

כשרות לוויסקי

שלום רב!
רציתי לשאול האם יש ממש במה שרווח בציבור שוויסקי או בירה לא צריכים כשרות והאם לכל הפחות יש סוגים מסוימים שמוחזקים כבסדר, וככלל הייתי שמח לדעת מדוע זה כך שאף ללא שום סימן כשרות אנשים המוחזקים ליראי ה' שותים.
תודה רבה

תשובה:

כל דבר שידוע איך נעשה, ויש סיבה חזקה לומר שלא נשתנה, אין חשש לקנותו ללא הכשר [משום כך מותר לקנות קפה ללא טעמי לוואי, אלא קפה טהור, אף כשאין עליו הכשר], וכן כל כיו"ב.

בנוגע ספציפית לוויסקי שאינו מעורב! אלא וויסקי טהור העשוי ממי שעורים בלבד!, רוב הפוסקים סברו שאין בזה בעיה אף אם ישנם מקומות שמכניסים את מי השעורים לאחר עשיית הוויסקי [שעובר תהליך של שטיפה וניבוט והרתחה במים חמים ולאחר מכן] מוכנס בתוך חביות, וישנם מקומות רבים שמכניסים את הוויסקי לחביות שהיו בהם לפני כן יין, וכתבו שאין בזה בעיה, אם כי יש שכתב להחמיר בזה, ומחמת כן יש שנהגו סלסול בעצמם שלא שותים אלא ממקור שידוע שאין מניחים בחביות אלו.

אף במקום שיתכן שמערבים ויסקי עם מעט יין ולא נרגש טעם היין [ויש שם פחות מ-14% יין] נהגו להקל לשתותו, ובעל נפש ראוי להחמיר על עצמו, אולם במסיבה שמגישים למסובים ויסקי כזה אין להימנע משתיה מועטת כדי שלא ייראה כ"יוהרא".

מקורות:

שו"ת אגרות משה (יו"ד ח"א סי' סא-סג, ח"ג סי' טו, יט), שו"ת מנחת יצחק (ח"ב סי' כז) ויען שמואל (ספר זכרון – ח"ט סי' לד), קובץ בית הלל (קובץ ח, עמ' סה, קובץ ט עמ' סה), קובץ תהודת כשרות גליון 38 מאמרו של הרב פדאווה, כשרות המאכלים (אדרעי עמ' .שלז ואילך ראה כאן ואילך רשימה של סוגי וויסקי ואילו שלא ידוע עליהם חשש).

הצטרף לדיון

2 תגובות

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל