לתרומות לחץ כאן

הליכה למקווה כשהבעל אינו מקיים את הכתובה

שלום רב,האם אשה מחוייבת ללכת לטבול במקווה אם היא בעצמה אינה חפצה ורוצה בקשר הגופני עם בעלה? וכן אם היא כן טובלת האם מותר לה לדחות את קיום המצווה למועד שבו הקשר הנפשי יהיה טוב יותר?
ובכלל הרי כתוב שמצוות עונה היא על הבעל ולא על האשה ולכן מדוע נהוג ללמד שזו מצווה שהיא מצווה בה?

אני מתכוונת למצב שבו הבעל אינו רגיש ואינו יודע לתת וכן אינו מקיים את הכתובה-לא דואג לפרנסת הבית.

תשובה:

שלום רב.

מתוך דברייך נשמע שאת סובלת סבל רב במערכת הנישואין בה את מרגישה כלואה. את אינך חפצה מסיבותייך שלא פירטת בכל הקשר הגופני, ואילו בעלך מאידך אינו רגיש כלפייך בהרגשתך אינו יודע לתת, ואינו דואג לפרנסת הבית. לא פירטת לנו במה מתבטא חוסר הרגישות שלו, גם לא פירטת מה הוא כן עושה במהלך היום כולו, מה שברור מאד מדברייך זה שקשה לך ויותר נכון להגדיר קשה לך מאד – סבל בלתי נסבל.

בהלכה מצאנו שתי הגדרות שיכולות לענות על מצבך, מצאנו שאשה שאינה חפצה בקשר הגופני אסור לבעלה להכריחה ואם עבר על כך ונולדו להם ילדים הרי הם בני תשע מידות, כלומר יש איזה שהוא פגם בילד שנוצר כתוצאה מקשר שהוכרח. אך מאידך מצאנו גם שעל האישה ישנו איסור למנוע מבעלה את הקשר. איך שני הדברים מסתדרים אפשר להאריך בדברי תורה באריכות גדולה, אך כל זה לא יעזור לכם במצבכם ואין לי כל ספק שבסופו של דבר גם לבעלך קשה מאד במערכת יחסי הגומלין בקשר הנישואים שלכם.

לאור כל הנ"ל ובכדי למנוע סבל מיותר אצל שניכם שבי עם בעלך לשיחה בה תעלי מולו את קשייך במערכת הנישואים ותנסי לכוון את השיחה כך שלא ירגיש מואשם בשיחה כאילו את זורקת עליו את כל הקשיים, אלא תעלי את הקשיים מולו ותנסי לשכנע אותו לגשת יחד לטיפול זוגי מתאים, טיפול שיעזור לכם לבנות את ביתכם באופן הנכון, בנייה שתביא להשראת השכינה בביתכם לטוב לכם כל הימים.

בברכה ותפילה להצלחה

הרב יהודה ליב אוירבך

לקביעת פגישה:

052.7643333

 

 

 

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל