לתרומות לחץ כאן

תפילין שנפלו על המטה

שלום כבודו, בזמן האחרון התחלתי להניח תפילין ואח שלי מלמד אותי כל יום עד שאני יזכור להניח בעל פה, קרה לי היום מקרה כשהנחתי תפילין שכחתי לשים נעליים / כפכפים וגם שכחתי לברך: "ברוך אתה ה' אלוהינו מלך העולם, אשר קדשנו במצוותיו וציוונו להניח תפילין", בסוף אחרי שהורדתי את התפילין שמתי את התפילין של ראש במכסה והם נפלו לי בטעות על המיטה ללא המכסה והרגשתי נורא! האם אני צריך לצום? מה אני צריך לעשות במקרה הזה?

תודה!

תשובה:

שלום רב

ראשית, אשריך שאתה מקפיד על המצוות, ואתה משתדל לקיים את מצוות הנחת תפילין כמו שצריך על פי ההלכה.

תפילין שנפלו על מיטה אין צריך להתענות על כך, כיון שאין זה מקום בזיון.

מקורות:

שו"ת רבבות אפרים ח"ו או"ח סימן י"ד.

ויש לציין שגם אם היו נופלים על הרצפה כתב בשו"ת מהר"י ברונא סי' קכ"ג שנערים אינם צריכים להתענות אלא ללמוד ב' או ג' שעות יותר בו ביום.

הצטרף לדיון

5 תגובות

  1. שלום הרב, הנחתי תפילין לפני חצי שעה והתפללתי. עליתי לחדרי בשביל לבדוק משהו שיצאתי פגעתי בדלת אם התפילין של הראש…(עוד לא הורדתי תפילין) חיפשתי תשובה בכל מקום ולא מצאתי אשמח לדעת מה הדין אם אני צריך לצום או לתרום צדקה.. ואם אני צריך לצום כמה שעות לצום? תודה על הסבלנות .יואב

  2. הצום באופן עקרוני הוא יום אחד מעלות השחר עד צאת הכוכבים. אולם חיוב זה אינו אלא כשנפלו ללא שום כיסוי פלסטיק או בד וכיוצא בזה. כמו כן מי שקשה לו לצום נוהגים שפודה את תעניתו בדמי סעודותיו לצדקה [משהו כמו חמישים ש"ח ליום]. תפילין שנפלו בנרתיקם די לתת פרוטה לצדקה ואין צורך לצום.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל