סימן ו | תוכן עניינים | סימן ח |
שיעור הבשר – בנימוקי או"ח תקכט (מונקאטש) נקט בפשטות דשיעורו בכזית. וכן כתב ברבבות אפרים (ח"א שנ) בשם הגר"מ פיינשטיין. ובמועדים ובזמנים (ח"ז קיד) כ' דשיעורו כביצה משום שפחות מכביצה אינו משביע, ותמוה מנלן דצריך שיעור שביעה, ואף אם נאמר דל"ש שמחה כשרעב מ"מ הרי אוכל דברים אחרים, ומנלן להצריך כביצה בשר, ול' "אוכלים בשר" שכ' הרמב"ם משמע אכילה שבכל מקום ששיעורו בכזית. (וע' רש"י חגיגה ז: ד"ה ישראל וד"ה בנדרים דמשמע דאכילת שלמי שמחה צריכה להיות לשובע, אומנם לכאו' זה מדין אכילת קרבן שצריך שתהיה לשובע כמש"כ רש"י בפסחים סו. ד"ה אין מפטירין).
סימן ו | תוכן עניינים | סימן ח |