לתרומות לחץ כאן

לשכנע אנשים לעבור קופת חולים

עבדתי בקופת חולים ושיכנעתי אנשים לעבור אליה וקבלתי על כל בן אדם סכום כסף, כעת הפסקתי לעבוד שם. השאלה היא האם מותר לי לפנות לאותם אנשים שהעברתי לקופה א' וכעת להעביר אותם לקופה ב'. ומה הדין אם הם פונים אלי?

תשובה:

שלום רב,

אין בכך בעיה. מותר גם לפנות לאנשים הזכורים לך מתקופת העבודה בקופה הקודמת, אבל אין זה מוסרי להשתמש בפנקס אנשי קשר וכדומה שיש לך מתקופת העבודה בקופה הקודמת.

מקורות:

אין איסור 'עני המהפך בחררה', כיון שקופות החולים עצמם מעוניינים למשוך אנשים מקופה אחרת ומעסיקים עובדים לשם כך.
לא ניתן לאסור על עובד מלהשתמש בידע שיש לו בראשו, אבל בפנקס אנשי קשר, לא ראוי להשתמש, כיון שהמידע הושג בתקופת עבודה אצל המעביד הראשון וניתן לראות בו כבעל זכות היוצרים. עיין עלון המשפט גליון 39 עמוד א שבתי דינים נוהגים שיש זכות יוצרים אף על טרחה באיסוף מידע.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. קופת החולים שילמה טבין ותקילין עבור זה שאעביר אליה אנשים, היא אל שילמה עבור זה שמיד לאחר כמה חודשים אעביר את כולם לקופה אחרת. ואם היתה יודעת שכך אנהג לא היתה משלמת כלל וכלל.

  2. בפשטות לאחר ששכנעת את האדם לעבור קופה סיימת את עבודתך ואינך מתחייב שלא לעשות פעולה הפוכה לאחר תקופה. גם אם לאחר תקופה תנסה לשכנע לעבור קופה אחרת, אין זה אומר שהכסף שהקופה שילמה היתה לריק, כיון שייתכן שלא תצליח לשכנע את האנשים פעם נוספת לעבור קופה.
    בכל זאת, אם יש אומדן דעת ברור שהשכר היה על דעת כן שלא תשכנע בעתיד לעבור לקופה אחרת, אסור לך לעשות כן, ואם תעשה כן תצטרך להחזיר את השכר או חלקו.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל