לתרומות לחץ כאן

גננת שלקחה לעצמה טיטולים שההורים הביאו עבור ילדם

יש לי חברה שעובדת בגן. היא הביאה לי טיטולים של ילדי הגן לשמש לילדי. הא הסבירה לי שיש הורים בגן שדורשים שיחליפו לילדים טיטול גם אם אין צורך. וכדאי לרצות אותם היא לוקחת טיטול במקום להחליף לילד ללא צורך.(בל תשחית) ונותנת אותו למי שיש צורך. עכשיו יש לי טיטולים בבית לא שלי חשבתי לתרום אותם לאישה חד הורית שיש לה 2 זוגות תאומים שמשתמשים בטיטולים.או שאני אשתמש בטיטולים? אני מפחדת מגזל מה לעשות?

תשובה:

שלום רב,

יש בכך איסור גזל. מכאן ולהבא אין לקחת טיטולים אלו. לגבי העבר יש להודיע לגננת שהיא עשתה שלא כדין ושחייבים להחזיר את הטיטולים להורים. אם הגננת תסכים לשתף פעולה ולקשר אותך עם ההורים, יש להשיב להורים את הטיטולים או לעשות כפי שהם יסכימו ביניהם. אם הגננת לא תסכים לקשר אותך עם ההורים או שכל ההורים ידרשו את הטיטולים לעצמם ולא יגיעו להסדר, יש לחשב את מחיר הטיטולים בחנויות באיזור ולרשום בפנקס את הסיפור ואת מחיר הטיטולים ולאחר מכן את יכולה להשתמש בהן לעצמך. בכל מקרה אסור להחזיר את הטיטולים לגננת ולא לתרום אותם לנזקקים.

מקורות:

לעניין שהטיטולים הם גזל, פשוט, כיון שההורים נתנו אותם לצורך מסוים, אם הצורך לא נעשה, הרי הם בבעלות ההורים. עיין שו"ע חו"מ סוף סי' קפג.
לעניין שאסור להחזיר לגננת, כיון שהגננת גנבה את הטיטולים, שוב אי אפשר להחזיר לה, כיון שהבעלים לא רוצים שהם יהיו בידה. עיין שו"ע חו"מ סי' שנה סעיף ג.
אם לא ידוע זהות ההורים או שהם לא מסתדרים ביניהם, דין הטיטולים כאבידה (עיין שו"ע חו"מ סי' ש סעיף א ובש"ך סק"י). וכיון שאין חילוק בין טיטולים אלו לאחרים ומחירם בשוק ידוע ניתן לקנות אותם לעצמו והכסף יישאר חוב עליו. עיין שו"ע חו"מ סי' רסז סעיפים כא, כד, כה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל