לתרומות לחץ כאן

שלום בית

לרב אוירבך שלום,

ברצוני לשאול,
מה אני אמור לעשות כאשר אשתי מזלזלת בי בצורה איומה.
לדוגמא – היא יכולה לדבר אלי בזלזול או לחילופין לא לענות לי כאשר אני מדבר אליה, ותוך כדי לומר לי "תשטוף כלים", או תכין/תעשה/תביא כסף/… ואני מסביר לה שהיא מדברת אלי מאוד לא יפה והיא מוחקת אותי ואני לא רוצה לריב איתה, אבל היא לא מתייסת כלל לדברי, וממשיכה בשלה. ואני אומר לה שאני אף פעם לא יחזיר לה באותו אופן שהיא מתנהגת אלי, ואני מרגיש שהיא פשוט מנצלת את זה.
מה אני אמור לעשות בסטיאציות מהסוג הנ"ל ?
*לשמוע בקולה ?
*או להתעלם גם כן ממנה ?
*… ?

תשובה:

שלום וברכה:

אתה מתאר מצב מאד קשה במערכת הזוגית שלכם, אך לצערי ברור לי שמה שהנך מציג הוא רק חלק מפזל שלם שמרכיב את התמונה כולה.

אין ספק שהנך ראוי לכל הערכה על יכולת האיפוק שלך לא להגיב לרעייתך על תחושת הזלזול ותחושת המחיקה שאתה חש מדבריה ומהתנהגותה, אך למרות כל זה קשה לי לענות באופן ברור מה עליך לעשות בהמשך הדרך, משום שאם הרגשתי צודקת ובשאלתך מופיעה רק חלק מהתמונה, הרי שבחלקה השני של התמונה עלינו לבדוק מה מביא אותה למקום הזה שמוחק.. מזלזל… לא מכבד… למרות כל ניסיונותיך לא "להחזיר" לה באותה מטבע.

בשאלתך חסרים גם פרטים נוספים שיוכלו ללמד אותנו על המערכת הזוגית שלכם (כגון: מספר שנות נישואים, מספר ילדים – אם יש, ממתי הבעיה החלה, מה ניסיתם עד היום – אם ניסיתם. ועוד)

בכל אופן ומקרה, אין ספק שאתם נמצאים במקום מאד קשה מבחינה זוגית ועליכם לעשות יחד הכל בכדי להציל את הבית, וככל שתקדימו לעשות כך ישנו סיכוי טוב יותר להצלחה. גשו לטיפול זוגי מוקדם ככל האפשר, נסו להבין לעומק את המקום של כל אחד מכם, ומה מניע  אותו בהתנהגותו כלפי בן/בת הזוג, ועשו הכל יחד בכדי לשנות את הדברים.

והאמת והשלום אהבו, והלוואי שתשרה שכינה בביתכם מתוך אהבה ואחווה שלום ורעות.

בברכה.

הרב יהודה ליב אוירבך

לקביעת פגישה:

052.7643333

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל