לתרומות לחץ כאן

עוסק פטור שנוטל כמחיר כולל מע"מ

אני נותן שירות לישיבות בשותפות עם עוד בעל מלאכה, לי יש קבלות של עוסק פטור שאינו גובה מע"מ, ולהשני יש קבלות-חשבוניות של עוסק מורשה הגובה מע"מ, האם כשאנחנו עושים מלאכה בישיבה יהיה מותר לי הלכתית לבקש סכום כסף כולל מע"מ ולתת להם קבלה של העוסק פטור (בכדי להרויח את המע"מ) מכיון שאם כשאני ירצה לתת קבלות של עוסק פטור, מנהל הישיבה יסרב להוסיף את המע"מ אז אני בכדי לשמור טוב יותר על המסגרת של הברוטו של עוסק פטור (כ70-80 אלף ברוטו בשנה) אני יתן לו מהחשבוניות של הבעל מלאכה שחייב להוסיף שם את המע"מ, כך שבין כך את סכום המע"מ הישיבה תשלם?

חשוב לי לשמור שאני לא יעבור את ה70-80 אלף שח בשנה בכדי שאני ישאר עוסק פטור, ולכן אם אני לא נותן את הקבלה אז נשמר טוב יותר המסגרת, (=כדי לא לעבור את המסגרת).

תשובה:

שלום רב.

מותר לך לקחת מהם כמחיר שכולל מע"מ ולתת להם קבלה של עוסק פטור שאין עליה מע"מ, אך בתנאי שלא תאמר להם דבר שקר שאתה נוטל מהם מע"מ, בזמן שאינך משלם על כך, אך תוכל לומר להם שזה המחיר בשוק כולל מע"מ וכדו'.

 

הצטרף לדיון

4 תגובות

  1. אם אני אומר להם מחיר שהיא כולל מע"מ, ואני מראה להם שאני נותן להם קבלה של עוסק פטור ולא חשבונית -קבלות שונה בצורתם מהחשבוניות, האם זה בסדר?

  2. לומר להם שבמחיר כלול מע"מ כשבמציאות לא כלול מע"מ יש בזה שקר, אף אם אחר כך אתה נותן קבלה שניתן לראות בה שאין זה כולל מע"מ.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל