לתרומות לחץ כאן

אשה שחלמה שבבנה נפטר

שמי שרה, חלמתי ביום חמישי על בני. בני יצחק חייל קרבי בצה"ל, חלמתי שהוא מת – ראיתי בחלום ארון קבורה ועליו דגל ישראל,עמד שם חייל יפה תואר ואני זעקתי ובכיתי.לא ראיתי בחלום את עצמי,ולא את איציק בני.אני זוכרת שמישהו אמר לי שהוא מת ממוט, שנפל עליו מוט ואני צרחתי למה לא שמרו לי עליו?
כבוד הרב, אשמח אם תוכל לענות לי, והאם ניתן או צריך לעשות משהו?

 

תשובה:

שלום רב.

קודם כל צריך לדעת שאין מה לדאוג מחלומות, ורוב החלומות באים מחמת מחשבות שעלו בדעתו במשך היום, למשל אם שמע על מקרים של תאונות והדבר נגע לליבו, מסתבר שבאחד הלילות הוא יחלום על איזה אדם שהיה מעורב בתאונה, ולכן לא צריך לדאוג מחלומות, ואין שום חשיבות לחלומות כאילו.

אולם מי שחלם חלום ואינו חש בנח, וכפי שאתה כותב שחלמת חלום שגרם לך לאי נוחות, במקרה כזה צריך לעשות "הטבת חלום".

הטבת חלום – מקבצים שלושה אנשים שיושבים ומטיבים את החלום, על ידי אמירת נוסח הטבת חלום שמודפס בסידורים, בסידורים יש את הנוסח שצריך לומר, חלק מהדברים אתה צריך לומר ויש דברים שהאנשים שקיבצת צריכים לומר.

חשוב לציין שמעיקר הדין מי שחולם חלום, שגורם לו לאי נוחות, וגורם לו לדאגה, צריך לעשות הטבת חלום מיד אחרי תפלת שחרית, ולכל הפחות ישתדל לעשות כך, לפני חצות היום, אולם אם לא הספיק אפשר גם לעשות את זה ביום אחר.

בהצלחה רבה!

מקורות

דיני הטבת חלום מבוארים בשו"ע או"ח סימן ר"כ ובנו"כ שם. ומה שכתבנו שלכתחילה יש לעשות הטבת חלום מיד אחרי שחרית כך מבואר בערוך השולחן סעיף ה' ומה שכתבנו שלכל הפחות יעשנו לפני חצות היום כך מבואר בכף החיים סק"א ומה שכתבנו שאפשר גם לעשות כן ביום אחר כך מבואר במחצית השקל ועיין באשל אברהם (בוטשאטש).

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל