לתרומות לחץ כאן

עד מתי ניתן לקרוא קריאת שמע שעל המיטה

שלום רב,
יוצא שאני ערה הרבה בלילות (לצרכי עבודה) ואז אני הולכת לישון רק בשלוש, בארבע ולפעמים אפילו אחרי זה, לפנות בוקר. כיצד עלי לומר קריאת שמע על המיטה ועד איזו שעה? האם בארבע וחצי עוד אומרים? לפי מנהג הספרדים אני מתכוונת.
תודה רבה
אפרת

 

תשובה:

שלום רב.

כדאי לקרוא את הקריאת שמע לפני זמן עלות השחר (היום הוא ב3:43) אפילו אם הינך הולכת לישון אחר כך, אך במקרה זה אין לומר שם ומלכות בברכת המפיל, והרבה נוהגים בכל פעם שקוראים קריאת שמע לאחר חצות שלא לומר שם ומלכות בברכת המפיל.

אך לאחר זמן עלות השחר, אין לקרוא קריאת שמע שעל המטה.

 

מקורות:

לאחר עלות השחר כתב בספר המנהגים לרבי אייזיק טירנא (שחרית של חול) שאין זה זמן קריאת שמע שעל המטה. ובתהלה לדוד סימן מז סק"ז הסתפק בזה אם ניתן לקרוא קר"ש לאחר שחל חיוב ברכת התורה בעה"ש, ולכן יש לקרוא לפני עלות השחר.

לענין ברכת המפיל יעוי' בביאור הלכה סימן רל"ט ד"ה סמוך שנסתפק בזה כשקורא לפני עלות השחר ויודע שיירדם רק אחר כך.

הצטרף לדיון

6 תגובות

  1. היי אני עשיתי במשך שבוע קריאת שמע שעל המיטה אבל היה יום אחד שלא עשיתי קריאת שמע שעל המיטה כי היה 4 בבוקר האם מותר לעשות קריאת שמע שעל המיטה ב4 בבוקר? תודה

  2. כשחושבים שרוצים ללכת לישון, במשנה ברורה בסי' רלט כתב להסמיך לשינה ככל שניתן. אמנם עיקר ההקפדה על ברכת ה מפיל אבל גם בכלל.

  3. ואם זה לפני השקיעה וזאת השינה היחידה שלי (כוונתי שאני לא אחזור לישון כבר עוד ביום הזה) לברך לפני השינה ק״ש שעל המטה עם מפיל חבלי שינה?

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל