לתרומות לחץ כאן

כיבוי הפלטה לפני יום טוב על ידי שעון שבת

השנה חג השבועות חל במוצאי שבת וכך יוצא שכבר אין צורך בפלטת השבת, האם ישנה אפשרות שחיבור הפלטה יעשה מלכתחילה ע"י שעון שעון שבת ובזמן שהפלטה כבויה לדוגמא בשעה 15:00 בצהריי שבת, אפשר יהיה לדחות את הדלקתה של הפלטה עד לזה שהיא לא תדלק בכלל מאותו הרגע או אפילו שתידלק רק לזמן מועט… אודה לתשובתך לפני החג כי בעלי אינו שומר שבת ואני כן ואני חוששת שיכבה אותה בצאת השבת…

 

תשובה:

שלום וברכה.

אקדים ואומר שתשובה זו היא דוקא במקרה זה שנחשב שעת הדחק, אך לכתחלה ראוי לא להתעסק עם שעון השבת בשבת, כיון שיש פוסקים שחששו בזה לכל מיני איסורים, ניתן לראות כאן את דעות הפוסקים בענין זה.

במקרה זה, כפי שכתבת, אכן ניתן לכוון את שעון השבת בערב שבת שתכבה הפלטה בשבת אחר הצהרים, וכשהפלטה כבויה לשנות את כל הפינים בשעון למצב שלא ידלק כלל עד מוצאי יום טוב.

כמובן שצריך ליזהר מאוד בשעה שמתעסקים עם שעון השבת שלא יזוזו החלקים בטעות ותדלק הפלטה.

ישנה אפשרות נוספת, בשעה שהפלטה כבתה על ידי השעון, להוציא את התקע (של הפלטה בלבד) מן השקע כלאחר יד (עם המרפק וכדומה).

מן הראוי לציין שביום טוב אף שמותר לבשל בו, אך אסור לכבות את האש לאחר הבישול, ולכן כדאי שתשאירו לעצמכם מקור חימום שניתן יהיה לבשל בו ביום טוב בלא לכבותו.

הרבה הצלחה וחג שמח.

 

מקורות:

שמירת שבת כהלכתה פי"ג סעיף כ"ח ול"ג.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. שלום לשאלה הפוכה במקצת אשמח לתשובה מהירה השנה ראש השנה יוצא גם שבת בעלי גם אינו דתי לא רוצה שיפעל ארבע ימים פלטה האם יכולה לחבר לפני החג פלטה במצב כיבוי זה שאף זיז לא פועל וביום שישי להזיז את זה כדי שיפעל.? שאלה נוספת האם יש אפשרות לשעון שבת ל2 מצבים שדילק ביום שישי מעצמו הפלטה?

  2. אסור לשנות מצב בשעון שבת כך שיתחיל לפעול בזמן שלא היה צריך, רק האכת מצב יש שהקלו בה ולא הקדמת שינוי. כלומר, אם הפלטה פועלת כרגע ואני רוצה שתמשיך לפעול יותר מזהמן הקצוב בשעון, או להיפך, כרגע היא כבויה ואני רוצה שתמשיך להיות כבויה, זה ניתן לעשות, אבל אם כרגע היא פועלת ואני רוצה להקדים את הכיבוי, שבמקום שיכבה עוד שעתיים יכבה עוד שעה, או היא כבויה ואני רוצה להקדים את ההדלקה, שבמקום שידלק עוד שעתיים ידלק עוד שעה – אסור. לכן אין ברירה, יש להשאיר את הפלטה כל הימים האלו, אבל תוכלי לעשות על שעון שבת, שלא תדלק כל הזמן אלא רק משעות אחה"צ עד הבוקר למחרת כך שיכסה את זמני הארוחות, יש להתייעץ בפרטות בענין זה.
    אינני מכיר שעון שבת לפי ימים.
    חשוב לזכור שגם ביום טוב אסור לכבות את האש, כך שבעצם את צריכה לכאורה פלטה גם לראש השנה ולא רק לשבת.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל