לתרומות לחץ כאן

תפילת גויים בבית יהודי

אדם שמשפץ את ביתו והעובדים הם ערבים והם רוצים להתפלל את התפילה שלהם, האם בעל הבית חייב למנוע מהם להתפלל בביתו או שמותר?

 

תשובה:

אינך חייב למונעם, אך אם זה לא יגרום לאיבה כלל ראוי למונעם.

 

מקורות:

נחלקו הראשונים והאחרונים אם יש עבודה זרה בתפילת הישמעאלים, דעת הרמב"ם (בתשובה סי' תמ"ח ומאכלות אסורות יא,ז) והרשב"א (תורת הבית קל,ב) שאין בזה ע"ז, אך הר"ן (סנהדרין סא,ב) והרדב"ז (ד,צב) ועוד ראשונים כתבו שיש בזה עבודה זרה כיון שמשתחווים למוחמד. ויעוי' באבני ישפה ח"א קנ"ג שכתב בשם הגרי"ש שפסק שמותר להיכנס למסגדים ואין להם שם של בית ע"ז, ויעוי' בשו"ת תשובות והנהגות ד,לה שנסתפק אם הישמעאלים בזמנינו משתחווים למוחמד.

ובשו"ת יבי"א ח"ז יו"ד סימן י"ב כתב שאם היה רואה הר"ן דברי הרמב"ם לא היה כותב כך כיון שודאי היה בקיא יותר בתורתם.

למעשה כיון שדבר זה נתון בספק גדול אם נחשב עבודה זרה, אינו חייב למונעם, ובפרט כשיש חשש איבה שמצינו שהקילו משום כך בספיקות רבים, אך אם הדבר אפשרי בקלות עדיף לעשות כך להחמיר כהצד שנחשב עבודה זרה, ולדעתם מסתבר שאסור להשהות ע"ז בביתו, וכשם שאסור להתקרב לד' אמות של מקום שעובדים בו עבודה זרה (סימן ק"נ), והרחקות נוספות שיש לעשות מעבודה זרה כמבואר ביו"ד שם, וכשם שאסור להיכנס לבית ע"ז ולדעת הרמב"ם בפירוש המשניות (ע"ז א,ד) אף יש לאסור להסתכל על זה, כל שכן כשעובד עבודה זרה בביתו.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל