לתרומות לחץ כאן

אורגנית שנשרפה מחמת שנאי לא תקין

שלום רב.

ברשותי אורגנית ביתית שנים רבות. מומלץ להשתמש עבורה בשנאי (טרונספומטור) 12V קבוע, ולא משתנה, משום שבמתשנה האורגנית לא במיטבה, אך בהחלט ניתנת לשימוש – מנסיוני האישי – ומחזיקה זמן סביר כמו בכל שימוש אחר.
היום נכנסתי לחנות וביקשתי שנאי קבוע, המוכר השיב שאין לו, ויש לו רק את הפשוטים המשתנים. לאחר בדיקה בחנות נוספת סמוכה חזרתי אליו ורכשתי את המתשנה. בבואי לביתי ניגנתי להנאתי למשך כחצי שעה, כשלפתע המכשיר כבה, והתברר שהשנאי חדל לפעול.
בבואי לחנות טען הלה, שמכיון שבמפורש חיפשתי את השנאי הקבוע, הרי זו הוכחה שידעתי ששנאי משתנה אינו מתאים לי ולפיכך עלי לשאת בנזק. אני לעומת זאת טוען שאמנם העדפתי את הקבוע, אך מנסיוני ידעתי שגם המשתנה ראוי לשימוש, וכפי נסיוני בעבר המשתנים החזיקו מעמד זמן רב כמצופה, למעט שנאי זה.

מה הדין?

תשובה:

שלום רב,

גם אם היתה קיימת בעיה בשנאי, אם המוכר לא ידע עליה, אינו חייב לפצות אותך, אלא להחליף את השנאי.

מקורות:

עיין שו"ע חו"מ סי' רלב סעיף כא שאם המוכר לא ידע מהמום הרי הוא פטור מלשלם על הוצאות שהוציא הקונה והפסיד מחמת המום, כל שכן שאינו חייב על נזקים שנגרמו.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. שלום רב

    לאורגנית לא נגרמה כל נזק. שאלתי היא, האם על המוכר לתת לי שנאי חדש או כסף תמורתו, או שעלי לשאת בנזק שקרה לשנאי.
    אני מדבר על השנאי בלבד ולא על האורגנית.

  2. מסתבר שהנך צודק שהשנאי היה מקולקל מלכתחילה והמוכר חייב להחליף לך. העובדה שהעדפת שנאי קבוע אינה אומרת שהשנאי צריך להתקלקל. גם אם אין לך הוכחות חותכות שהשנאי היה מקולקל, אם המוכר מסכים אתך שמסתבר כן, הרי הוא חייב להחליף. מאחר ומקובל שהמוכר מקבל על עצמו אחריות אף שהקונה אינו יכול להוכיח שהמוצר היה מקולקל מלכתחילה, כל עוד שאין בסיס שהקונה גרם לנזק.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל