לתרומות לחץ כאן

התארח במלון לפסח ולא קיבל חדר שינה ראוי

רכשנו חופשה מפוארת לפסח. בהגיענו ראינו שלא ניתן להשאר בחדר, מכיוון שבחדר ההורים היתה מיטה שעל פי הלכה זוג יהודי שומר מצוות לא יוכל להשתמש בו. (המשגיח של המארגן אמר לו דברים זהים כאשר הראה לו חדר כזה לפני החג). אוטומטית המגורים הללו נפסלו.
בחדר הנוסף שהוצע התבררו הדברים הבאים: בניית החדר לא הסתיימה – השירותים לא היה דלת לאמבטיה/שירותים. מה שהכביד במיוחד הוא שבנוסף לכך היתה סתימה בשירותים. הודעתי מיידית על הסתימה, אך לא טופלה. מכיוון שגם לא התקינו דלת לשירותים עדיין, הריח הרע היה נורא.
נאלצנו במשך יומיים וחצי להשתמש בשירותים הצבוריים ליד הקבלה. ולשם כך היינו מוכרחים לרדת ולעלות 6 קומות, בשבת או כשהמעלית לא פעלה.
באף חדר שלנו לא היו כלים לנטילת ידיים, נייר קרוע לשבת, סבונים ושמפו. שירות סידור חדרים לא בוצע ולו פעם אחת. כמו כן לא הספיקו המים החמים.

כעבור 2.5 ימים הועברנו לבית מלון אחר ואנחנו מוכנים לשלם עבור יתרת הזמן.

האם ניתן לטעון לגבי 2 לילות הראשונות שמדובר על מקח טעות?

תשובה:

שלום רב,

על היומיים הראשונים הנך יכול לטעון 'מקח טעות' ולשלם רק לפי מחיר של אירוח בתנאים אלו. לפי דבריך אני מניח שאירוח כזה אינו שווה כלום, אבל בכל זאת הנך חייב לשלם תשלום חלקי עבור הארוחות וכו' שסופקו כראוי.

מקורות:

דיני מקח טעות מבוארים בשו"ע חו"מ סי' רלב. עיין שם בסעיף ו שכל שהסכימו בני המדינה שדבר כזה הוא מום, הרי זה מקח טעות.

באופן כללי קונה או שוכר שהשתמש לאחר שראה את המום, שוב אינו יכול לטעון מקח טעות, עיין שם סעיף ג, אולם במקרה שהוא השתמש מחמת הדחק, לא איבד את זכותו לטעון מקח טעות ולבטל את המקח, עיין עלון המשפט גליון 38 עמוד ב דין 4. במקרה זה אין אפשרות בערב פסח לעזוב את המלון, גם אם המלון נמצא בארץ.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל