לתרומות לחץ כאן

הכאת אדם המוחל על הכאתו

בוקר טוב
אחד מהיהודים פתח פה חוג של קרב מגע ושם לומדים גם הגנה עצמית וגם
מתאמינים בשביל כושר אבל מתאמנים אחד על השני וחלק מהזמן מתרגלים מכות אחד לשני השאלה שלי היא האם מותר בשביל ללמוד לחימה לצורך הגנה עצמית לתרגל ולהכות מישהו אחר שהוא גם יהודי?

ואם גם לצורך כיף וכושר? יש הבדל או בגלל שזה אימון ושני הצדדים יודעים שזה בשביל להתאמן אין בעיה להכות מישהו אחר רוב האימון הוא בסימונים, זה אומר שהמכות מאוד חלשות
אבל יש גם אימונים שמתאמנים כאילו זה באמת ואז המכות הם ממש על  אמת
מחכה לתשובה ותודה מראש

 

תשובה:

אין איסור להכות אדם שמוחל ומסכים שיכוהו.

 

מקורות:

במנחת חינוך מצוה מ"ח כתב מעצמו שאם חבירו מוחל לו מותר להכותו ואין בזה איסור 'לא יוסיף להכותו', וחידש עוד שאפילו באביו הדין כן. וכן כתב הרלב"ח בקונטרס הסמיכה ק"א ד"ה עוד.

וכן מפורש בריטב"א בחידושי לב"מ דף נא,א ד"ה ר' יהודה שכל צער הגוף ניתן למחילה.

וכן משמע ברמב"ם פרק ה' מהלכות חובל ומזיק ה"א שכל האיסור הכאת חבירו הוא רק כשעושה זאת דרך נציון.

והטורי אבן במגילה כז,א והמשנה למלך אישות פ"ו ה"י הוכיחו מגמ' בב"ק צג,א שאדם יכול למחול על חבלתו. והשואל ומשיב חלק א' סימן קצז כתב לחלק בין צער שיהיה לו רק בשעת ההכאה, לצער שישאר לו לאחר כך כמו הכאה בראשי האברים, ולכן בזה מבואר בגמרא שם שלא מועילה מחילה.

ועי' בשבט הלוי חלק יו"ד קי"ב אות ד' ובאגרות משה או"ח חלק ג' סימן ע"ח ודבריו תמוהים שאין שייכות בין איסור חבלה לאיסור הכאה.

הצטרף לדיון

2 תגובות

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל