לתרומות לחץ כאן

טלטול בגד שיש בו מוקצה בכיס

אני מבין שיש הבדל בהלכות מוקצה בין כיס נפרד התפור בבגד, לבין כיס שאינו נפרד (כגון בחולצה): כאן (במקרה האחרון) החפץ של מוקצה הופך את הבגד לבסיס, ואילו כאן (בראשון) אין מניעה עקרונית מלטלטל מוקצה שנמצא בכיס.
השאלה שלי היא בנוגע למפתחות הרכב. אני בדרך כלל נוהג לבית הכנסת לפני שבת. לאחר שאני מגיע, אני מכניס את המפתחות לכיסי (במכנס).
האם מותר לי להשאיר את המפתחות שם עד סוף השבת (יש ערוב כמובן), כך שהם יהיו אצלי אחרי תפילת מעריב? או שמא נאמר שאני חייב להשאיר את המפתחות בבית כי יציאה אתם שוב תיחשב פעולה של "הכנה" (למרות שהיא ב"שב ואל תעשה, כי המפתחות נמצאים בכיס כבר מלפני שבת).
תודה רבה!

תשובה:

שלום וברכה

מצד הכנה מסתבר שאין כאן בעיה, וזה לא נחשב הכנה משבת לחול, מכיון שאתה לא עושה פעולה מיוחדת בשבת לצורך חול, אבל מצד הלכות מוקצה יש כאן בעיה מכיון שמבואר בפוסקים שלכתחילה מי שיש לו מוקצה בכיסו, ויש לו אפשרות לנער את המוקצה מהכיס, לא ילבש את הבגד רק אחרי שינער ממנו את המוקצה.

מקורות:

עיין במשנה ברורה סימן ש"י ס"ק כ"ט.

הצטרף לדיון

תגובה 1

  1. לכאורה, יש עצה שיאגד את מפתחות הרכב עם מפתחות אחרות. באופן זה, צרור המפתחות המאוחד לא יהיה מוקצה, ולא יהיה עליו חובת ניעור.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל