לתרומות לחץ כאן

המשך שאלה בעניין צמיג של רכב שכור שהוחלף

בהמשך לשאלה בנושא החלפת צמיג של רכב שכור אצל ערבי ושלא כפי החוזה.
רציתי לדעת האם זה בסדר להתכתב כך באתר או שהוא מיועד לשאלות ותשובות קצרות בלבד?
לגופו של עניין, הערבי שאצלו החלפתי את הצמיג אינו זוכר את סוג הצמיג שנתן לי ולכן אין לי אפשרות לערוך שומה מדויקת של שווי הרכב לפני ואחרי (ברור שהוא נתן לי צמיג באיכות ירודה,עובדה שהוא דרש עליו 100 שקל בלבד), האם אני חייב לפנות לחברה ע"מ שתאתר את הרכב ואוכל לדעת במדויק את סוג הצמיג וע"י זה להעריך אם שווי הרכב ירד (אפילו שכפי שכתבתי כבר, אם אני עושה זאת אני חושף את המקרה לחברה, אבל אין לי דרך אחרת לדעת האם ערך הרכב אכן פחת כתוצאה מההחלפה). בקשר לחוזה והשאלה לגבי הסכום שהחברה מחייבת על החלפת צמיג, שלחתי מייל לחברה ואקווה שיחזירו לי תשובה בהקדם,
ושוב תזכו למצוות ויישר כוח.

תשובה:

אתה יכול להציע כל ספיקותיך ושאלותיך ללא בעיה.

לפי מה שציינת יש בסיס שהחברה תחייב אותך יותר מן הדין וממילא אתה פטור מלהודיע להם ולברר. אם לא בסיס לכך והיה נראה לך יותר שערך הרכב ירד, היית חייב לברר בחברה.

הצטרף לדיון

5 תגובות

  1. אני לא מבין את דבריך. הרי השוכר הזיק לגלגל והתחייב בתשלומים. הוא הטעה את החברה לחשוב שלא קרה לרכב כלום. הוא לא בטוח שאכן הוא תקן את הנזק והחזיר גלגל בשווי של הגלגל שהיה מותקן.
    הייתכן שמבחינה הלכתית הוא יכול לרחוץ בנקיון כפיים?

  2. קודם כל יישר כוח גדול ותודה רבה על התשובות הברורות. אכן יצרתי קשר עם שמאי רכבים שאמר לי שלא נראה לו שערך הרכב יורד מחמת החלפת צמיג.
    בכל אופן תזכו למצוות.

  3. השוכר טוען שיש לו בסיס שאם החברה תדע היא תחייב אותו יותר מעלות החלפת גלגל במוסכים המאושרים על ידה, כלומר יותר מן הדין. לפי הט"ז בסי' שסט במקרה כזה מותר להעלים. אכן הט"ז כותב שיש להבליע בחשבון, אבל במקרה זה, ייתכן שאין הבדל בערך הרכב וכיום אינו חייב כלום. ובמקרה שהחיוב הוא ספק, הט"ז לא כתב שיש להבליע בחשבון עד שיצא הספק מליבו.
    שוב כתב השואל שבירר אצל שמאי רכבים וענו לו שערך הרכב אינו יורד.

  4. מה הקשר לערך הרכב. צריך לבחון את ערך הצמיג כשלעצמו משום שצמיג זול מחזיק מעמד לפחות שנים מאשר צמיג מאיכות ירודה. גם צמיג יד שניה קיים בכמה איכויות. ייתכן שהערבי מכר לו צמיג שכבר בטסט הקרוב לא יעבור את המבחן והחברה תאלץ לצמיג חדש.
    שוב, אינני מבין את תשובתכם.
    בכבוד

  5. עיין בתשובה הראשונה כאן. מבואר שם שבדיעבד אם לאחר החלפת הצמיג הרכב מתוקן ואינו עומד לתיקון נוסף וגם אין שום הבדל בערכו של הרכב, אין השוכר חייב להחליף לצמיג מקורי, אף אם לכתחילה היה חייב לעשות כן.
    כמובן שאם הצמיג של המוסך הערבי יתבלה יותר מוקדם מאשר היה מתבלה הצמיג המקורי (שהיה בשעת השכירות), יתחייב השוכר אז לתקן, אולם השוכר מציין ששני הצמיגים נראים זהים ולא ידוע שזה יקרה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל