לתרומות לחץ כאן

חוזה שכירות בחול המועד

אדם שיש לו דירה להשקעה, האם מותר לו לחתום חוזה על שכירות הדירה בחול המועד?

תשובה:

אם היה אפשרות לכתוב את החוזה לפני החג אין לחתום עליו בחול המועד.

אם לא היתה אפשרות לחתום קודם החג, גם במקום שאם אין לא יחתום ויסכם על השכירות, יש סיכוי שלאחר החג יהיה קשה למצוא שוכר, אם אפשר להימנע מחתימה על החוזה, ולהסתפק בנתינת מעות וסיכום בעל פה עדיף, אולם אם קשה לסמוך על השוכר שלא יחזור בו או שהשוכר חושש שמא המשכיר יחזור בו, והשכירות נצרכת למגורים בחול המועד מותר

אם השכירות היא לצורך מגורים לאחר המועד, אין להקל לחתום על החוזה, גם אם עקב כך יכול השוכר לחזור בו מהשכירות.

מקורות:

עי' שו"ע סי' תקלט סי"ב וסי' תקמו ס"ו, ובמשנ"ב ובה"ל שם, ודומה לשטר אריסות אם אין לשוכר צורך בדבר למגורים במועד, והרי לבעה"ב אין זה רק שעל ידי כך יהיה לו שוכר לכמה חודשים להלן, ונמצא שזה שטר קבלנות, וכן בשטר מכירה לא הקילו רק באופן שזה לצורך המועד.

הצטרף לדיון

4 תגובות

  1. אינני מבין מה שכתבתם: "אם קשה לסמוך על השוכר שלא יחזור בו או שהשוכר חושש שמא המשכיר יחזור בו, והשכירות נצרכת למגורים בחול המועד מותר".

    הלא בנד"ד יש ב' נידונים: א) פרקמטיא ב) חתימה על השטר.
    אם מצד פרקמטיא – הרי מכיוון שהוא צורך המועד מותר (שו"ע תקלט, יב).
    ואם מצד שחותם על החוזה שכירות – הרי נהגו להקל בכתיבה שלנו שהיא מעשה הדיוט וכ' המשנ"ב (תקמה, סקל"ה) שהמחמיר לשנות – יחמיר לעצמו ?

  2. כי זה מה שכתבתם בתשובה: "והשכירות נצרכת למגורים בחול המועד" – כלומר שמדובר בכה"ג שהם צריכים את הדירה למגורים במועד.

  3. אכן אינני מבין את דברי הרב המשיב הנ"ל והוא כבר שנים לא כאן באתר ואין לי אפשרות לשואלו, אם יש צורך המועד מותר כמו בשטר מכירה שמצויין שם בסי' תקמה סעי' ו.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *