לתרומות לחץ כאן

חלום על מת שנותן כסף

חלמתי שחבר שמת נותן לי כסף וקיבלתי ממנו

תשובה:

זה מראה סימן טוב.

מקורות:

תלמוד בבלי ברכות נז: [כשמדובר שם על פתרון חלומות] "תנו רבנן מת בבית [-אם ראה מת בבית, זה סימן שיהיה -] שלום בבית, אכל ושתה[-המת] בבית סימן יפה לבית, נטל כלים מן הבית סימן רע לבית, תרגמא רב פפא [-ביאר זאת רב פפא שמדובר שנוטל -]במסאנא וסנדלא [-נעלים וסנדלים], כל דשקיל שכבא [-כל מה שנוטל המת מהבית זה -]מעלי [-סימן טוב] בר ממסאנא וסנדלא [-למעט אם נטל נעל או סנדל], כל דיהיב שכבא מעלי [-כל מה שנותן המת הרי זה סימן טוב] בר מעפרא וחרדלא [-למעט אם נותן עפר או חרדל].

הצטרף לדיון

40 תגובות

  1. שלום רב,

    חלמתי על סבא שלי שנפטר לפני שנים רבות, מחביא תכשיטים ושטרות של כסף רבים מאוד בתוך ארנק תוך כדי מבטים לצדדים שאף אחד לא יראה ויגלה את המקום.
    אודה על פתרון החלום המטריד…

  2. חלמתי שסבא שנפטר נתן לי אגורות ושרשרת של זנב לויתן ולקחתי ממנו, הוא לא הסתכל לי בעיניים ולא אמר שום דבר..אחרי שהביא לי את הכסף והתכשיט הסתובב והלך.
    אודה אם תענו במהירות

  3. באופן עקרוני אין לחלומות כל משמעות בזמנינו, איך שלא יהיה הדרך להתקשר עם הסבא ולגרום לעילוי נשמה הוא להתחזק במצוות, צדקה לעילוי נשמתו וכדומה.

  4. שלום
    חלמתי על סבתא זיכרונה לברכה
    נישקה וחיבקה אותי שהיינו בהרחבה של איזה אירוע לא יודעת של מי
    אז אמרה לי הייתי נותנת לך 300 או 390
    (לא זוכרת המספר אבל בערך זה או זה)
    אז מה זה אומר?

  5. זה אומר שאם היא היתה יכולה להעניק לך היא היתה עושה זאת, אבל המצב כרגע הוא הפוך, שאת זו שיכולה להעניק לה… כל מצוה חיזוק תהילים צדקה וכל דבר אחר שאת עושה לעילוי נשמתה יועיל לה בעולם העליון.

  6. כתוב שהבן הוא "כרעא דאבוה" כלומר הילדים כאן בעולם הזה הם הרגלים שמוליכות את ההורים בעולם הבא על ידי המצוות והמעשים הטובים שהילדים עושים כאן. לכן חלום על נעליים מתקשר לי לענין הזה. עשי דברים טובים לעילוי נשמתה, כמו חיזוק במצוות, אמירת תהילים ועוד, ובכך תזכי את אמך בעולם הבא.

  7. שלום . חלמתי בפעם הראשונה על סבי שנפטר לפני ארבע וחצי שנים שהוא מראה לנו שטח שקנה לנו והוריש לנו אותו והכניס אותנו אליו. זה היה אזור עם מלא אבנים גדולות אני זוכרת שהיה רשום שם את השם שלי ושל משפחתי ..
    הרב רשם "בר מעפרא וחרדלא [-למעט אם נותן עפר או חרדל]"
    האם זה נחשב עפר ?

  8. זה חלום שרומז "הנחתי לכם רכוש בעולם הזה" אנא גמלו איתי חסד לעולם הבא, תעשו מעשים טובים וחיזוק במצוות לעילוי נשמתי!

  9. חלמתי על חמותי זכרונה לברכה שחזרה הביתה ביום הולדץי ונתנה לי מעטפה ובה 20,000₪ מתנת יום הולדת , חיבקה ונישקה אותי והודיעה לי בשמחה שהיא חזרה הביתה, נראתה בריאה (נפטרה ממחלת הסרטן). מה זה אומר ?

  10. חלום נהדר, למעשה היא לא יכולה לתת לך כלום, אבל את יכולה לתת לה המון!!! כל פרק תהילים לעילוי נשמתה או חיזוק באיזו מצוה יגרום לה נחת רוח נצחית בעולם הבא! עילוי נשמה של הנפטר הוא על ידי מעשי הצאצאים בעולם הזה.

  11. חלמתי שסבא שלי זכרונו לברכה מביא לי טופס לוטו ואומר לי ללכת לבדוק אם זכה כשהלכתי המוכר אומר לי שזכיתי ושאני יכולה לקחת או את הכסף או במקום עלונים של דברי תורה ובחרתי בכסף בחלום.. מה זה אומר..?

  12. חלום נפלא שמספר על כך שאתה כל הזמן חי בבחירה וחושש מבחירה מוטעית, יתן ה' שתמיד תבחר בטוב והישר בעיני ה' יתברך!

  13. שלום רב
    אבי נפטר ז"ל וחלמתי אותו שהוא נתן לי שטר ומבקש שאקח
    ואז חלמתי שאני נותנת לו שטר של כסף
    והוא מעט נראה עצבני לבוש חולצה לבנה
    מה זה אומר

  14. זה חלום מיוחד, הרי ההורים בשמים זקוקים לנו מאוד, כל העילוי נשמה שלהם עוד ועוד תלוי במעשי הצאצאים, הם כבר לא יכולים לקיים מצוות.. כל חיזוק במצוה, או נתינת צדקה או זיכוי הרבים לעילוי נשמתם גורם להם עונג רוחני, כביכול האבא מבקש שתעשי איזה חיזוק למענו. כל הברכות.

  15. רמז לכך שתמיד הם נתנו לנו עוד ועוד והגיע הזמן להחזיר! כל מעשה טוב לעילוי נשמתם או חיזוק במצוה יגרום להם נחת רוח נצחית!

  16. אבא שלי נפטר לפני 7 חודשים.
    חלמתי שהוא מבקש שאבוא לבקר אותו והוא מצביע לי איפה הוא גר.
    במקביל הלכנו יחד לחנות והוא קיבל בעל החנות 2 מטבעות שהשאיר אותם אצלו.
    בחלום הוא הוא היה נראה טוב וכל הזמן חייך.
    אשמח לקבל פענוח לחלום

  17. תמיד כשההורעם מבקשים משהו בחלום זה בא לרמז לנו שהם נזקקים שנעשה דברים לעילוי נשמתם, חיזוק באיזו מצוה שלא מספיק מוקפדת אצלנו, ריבוי בזיכוי הרבים, תהילים לעילוי נשמתם וכדומה. בהצלחה

  18. היי חלמתי ששכן שלי שנפטר נותן לי שטר של 50 ש"ח ואני לוקח.
    בחלום אני מחייך אליו ואומר לו שאני שמח שהוא כאן.
    אשמח לדעת מה זה אומר.
    תודה.

  19. חלמתי את אימא שלי באה לי בחלום. הייתי איתה בתוך בית ושם גם אח שלי ואני היינו היא באה ודחפה לאח שלי לכיס 100 שקל ולי היא באה ורצתה לתת לא בטוח אם לקחתי. שתינו היינו בבית וראיתי מבחוץ שתי אנשים שקשורים בעבודה שלי הולכות ומתחבאות מאחורי איזה בית. אמרתי לאימא שלי לא לצאת. ואחר כך שאלתי אותה אם כדאי לי לעבור דירה והיא אמרה לי שאפשר. מה החלום אומר ? אודה על תשובתכם.

  20. אין צורך להתייחס, כנראה יש לך במשך היום מחשבות על מעבר דירה וזה בא לך בצורה של חלום כזה בלילה, רק תעשי דברים לעילוי נשמתה, איזה חיזוק במצוות, ואמירת תהילים וכדומה. בהצלחה

  21. שלום רב.
    חלמתי על חמתה של בת דודה שלי שהיא ניפטרה באה אלי בחלום מצד ימין שלי הייתה הבת שלה ומצד ימין שלה היה מישהו לא מוכר היא הביאה לי שטר של 200 מקופל בחיוך ואני ביישן בטבעי ניסיתי להחזיר לה היא לא לקחה הבאתי אותו להנוא שעמד מצד ימין שלה כבוד הרב מה זה אומר ?

  22. ככלל חלומות זה לא דבר שצריך להתייחס אליו בזמנינו, אבל אולי היא מבקשת שתעשו לעילוי נשמתה וכביכול מסמנת שהיא מוכנה לשלם… תעשו משהו לעילוי נשמתה, איזה זיכוי הרבי, לימוד משניות, חיזוק באיזה ענין. בהצלחה

  23. שלום
    אימי חלמה על אביה שנפטר כי רצה הוא לקחת הלוואה של 18 אלף שח,היא הציעה לו לקחת רק 16 ואם יצטרך היא תעזור לו. לאחר מכן נתנה לו מספר סוכריות גדולות לקחת איתו. מה זה אומר?

  24. כל חלום על נפטר שנזקק לעזרתנו מזכיר לנו כמה הם באמת זקוקים לנו! כל חיזוק או מצוה או צדקה או תפילה לעילוי נשמתם מועילה להם מאוד מאוד.

  25. חלמתי על אבי שנפטר דוחף לי לכיס כסף ולא רציתי לקחת והוא אומר לי שאצטרך את הכסף הזה ,ופתאום בחלום אני נזכרת שהוא מת ואסור לקחת משהו ממת והוא נעלם.

  26. חלמתי שדוד שלי ז״ל חיפש מישהו שינקה לו את הבית הוא טען שהבית שלו מאוד מלוכלך והוא היה ממש לחוץ על זה, ואז כשראיתי אותו ואמרתי לו מה קרה אז הוא אמר לי אין לי זמן לנקות את הבית אז אמרתי לו אני אנקה לך והוא הביא לי 200 שח ופשוט נסע.
    מה זה אומר?

  27. היי
    חלמתי שסבא שלי בא אליי בחלום שם בקיר חרוז או פתק לבן ואומר לי ללכת לחפש משהו בבית שלו ולמעשה אנו מוציאים25 מיליון שקל , מה זה אומר??

  28. זה מזכיר לנו שסבא תמיד נתן ונתן, ועכשיו הזמן שלנו לתת לו! כל חיזוק במצוות או זיכוי הרבים לעילוי נשמתו יועיל לו מאוד וישמח אותו.

  29. חלמתי שאמי נפטרה לפני כחודש מגיעה אלי לדירה, מחלקת תכשיטים ביני לבין אחת מאחיותיי (אנחנו 3 בנות), לה היא נותנת שרשראות זהב גדולות 24 קראט ומנצנצות (עבות וכבדות), ולי היא נותנת צמיד זהב עם אבנים כחולות (אמונה של אמי נגד עין הרע) וגם צמיד זהב נוסף עם אבנים כחולות (כביכול שהיה של סבתי ז"ל שאותי היא מאוד אהבה והייתי הנכדה המועדפת עליה) וגם שרשראות ותכשיטים נוספים אבל לא עבים וכבדים כמו של אחותי (תמיד אהבתי דברים עדינים). את החלק שלי אמי שמה בשקית ניילון בצבע צהוב בהיר שקופה (שקית לא כל כך חדשה ומשומשת – כמו השקיות של השוק לפירות וירקות) וקושרת את הכל ונותנת לי. על הצמידים היא מראה לי שזה עם אבנים כחולות. אבל אני קצת הייתי כאילו עצובה קצת שאולי היא נותנת לי פחות כי אולי כועסת עלי ממשהו או אולי בגלל שפחות עזרתי בתקופה האחרונה כי אני גרה רחוק ממנה. אח"כ היא ואחותי הולכות .

  30. סמוך כל כך לפטירה, אין דבר יותר טבעי מחלום כזה, אדם חולם מהרהוריו המודחקים במשך היום, ולכן אין להתייחס לחלום, רק לעשות לעילוי נשמתה ולהמשיך בדרך ה', שזה הדבר הטוב ביותר עבורנו ועבורה. בשורות טובות.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל