לתרומות לחץ כאן

לחמם סיר חלבי בפלטה בשרית – לחמם לחם בפלטה כדי לאוכלו עם חלב

שלום לכבוד הרב.
1.האם פלטה שמניחים עליה סיר חמין צריכה הגעלה (עירוי מכלי ראשון וכו..)לפני שמניחים עליה מאכל חלבי בכלי או מספיק שתהיה נקיה,קרה ואינה בת יומה.
2. באיזה אופן מותר לחמם לחם על פלטה בשרית שהתקררה ונדלקה שוב באותו יום על מנת לאכלו עם מאכל חלבי.
3.נא לכתוב לשיטת הספרדים.
תודה וכל טוב

תשובה

שלום וברכה

1. אם הפלטה קרה, אין שום בעיה להניח עליה כלי שיש בתוכו מאכל חלבי. אולם אם הפלטה חמה ונקיה, מעיקר הדין מותר לחמם על גבה כלי שיש בתוכו מאכל חלבי, והמחמיר להפריד בין הפלטה לכלי באמצעות נייר כסף, תבוא עליו ברכה.

2. אפשר לחמם לחם בפלטה, על ידי הפרדה בין הפלטה ללחם באמצעות נייר כסף.

מקורות

1. לגבי פלטה חמה מעיקר הדין מותר מכיון שדעת רוב הפוסקים שאין בליעה עוברת מכלי לכלי שבלא באמצעות רוטב, [וכפי שמבואר ביו"ד סימן צ"ב סעיף ח'  וברמ"t ונו"כ שם' ועיין במשנה ברורה סימן תנ"א ס"ק ל"ד שפסק להלכה שמותר וכ"ד הערוך השולחן ביו"ד סימן ק"ה וכן מבואר באגרות משה יו"ד ח"ב סימן מ' – נ"ט], ולכן מעיקר הדין אין שום בעיה לחמם את הסיר על גבי הפלטה, אמנם מי שחושש לדעת החכמת אדם כלל ע"ד סעיף ד' שסובר שבליעה עוברת מכלי לכלי גם בלי רוטב, תבוא עליו ברכה.

2. אין לחמם את הלחם על גבי הפלטה מכיון שאין עושין נ"ט בר נ"ט לכתחילה, וכפי שמבואר בשו"ע יו"ד סימן צ"ו, ומכיון שבפלטה יש בליעות של בשר, נמצא שהטעם עובר ללחם, ולכן צריך להפריד באמצעות נייר כסף,

הצטרף לדיון

תגובה 1

  1. בס״ד

    לכבוד הרב שליט״א

    מרן הגר״ע זצוק״ל בשו״ת יביע אומר ח״י אם אני זוכר נכון בס״ד כתב להתיר נ״ט בר נ״ט לכתחילה עפ״י מה שכתב מרן הבית יוסף בבדק הבית
    וכן אם זכרוני לא מטעני בס״ד גם הגר״ש עמאר התיר בשו״ת שמע שלמה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל