לתרומות לחץ כאן

איסור הפלה לגויה שהתעברה מיהודי

בוקר טוב
בשורות לא טובות, אחד מהאנשים פה בקהילה בחור בן 30, הבחור אינו שומר תורה ומצוות, אבל בא  מרקע של משפחה עם קצת זיקה לדת. בליל שבת הוא מגיע לתפילה, ובשבת בבוקר הוא לפעמים בא לארוחת שבת.
לבחור יש חברה סינית, ולאחרונה גילינו כי היא בחודש החמישי.
שאלתי היא מה אנו צריכים לומר לו, האם לומר לו כי הדבר חמור, או האם כדאי להמליץ לו שישתדל שתעשה הפלה. מישהו אמר לי שצריך להתפלל על הילד שימות, האם זה נכון מבחינה הלכתית.

תשובה:

שלום רב.

ראשית, ודאי שהדבר איסור גמור, החיים עם הגויה הוא איסור מהתורה. וצריכים לדעת, כי ילד זה אינו יהודי כלל, וגם אם יחליט להתייגר אינו נחשב לבנו של הבחור היהודי.

יחד עם זאת צריכים לדעת, כי ודאי שאסור להמליץ לו לפעול ולשכנע אותה להפיל. איסור הריגת עובר אצל גוי חמור אף יותר מאיסור הריגת עובר אצל יהודי, עיין בסנהדרין (נז ע"ב) שאמרו בשם רבי ישמעאל, בן נח החייב על רציחה, חייב גם על רציחת עוברים שנאמר: "שופך דם האדם באדם דמו ישפך, איזהו אדם שהוא באדם – הוי אומר זה עובר שבמעי אמו". וכן פסק הרמב"ם (הלכות מלכים פ"ט הלכה ד'): "בן נח שהרג נפש אפילו עובר במעי אמו נהרג עליו". ועיין בפירוש "מזרחי" על התורה (שמות כב,כא) שביאר מדוע חמור יותר הריגת עוברים בבן נח, מיהודי שהרג עובר. ומאחר שגם על האם למרות שאינה יהודיה, אסור להפיל את העובר. ודאי שאסור עליו ליזום מהלך כזה. ומלבד עצם הכשלתה באיסור, גם עליו חל איסור הפלת עוברים.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל