לתרומות לחץ כאן

פרות וירקות מחנות ללא הכשר

מה הדין של פרות וירקות שנקנו מחנות ירקות באזור חילוני שאין לו תעודת הכשר איך צריך לנהוג לגבי תרומות ומעשרות האם דנם כספק טבל שכן יתכן שהובאו מתנובה ששם מעשרים אם כן מה עליי להפריש בדיוק.

תשובה:

שלום רב.

יש להפריש תרומות ומעשרות בצורה מלאה ללא שינוי מטבל ודאי. להוציא שבספק אין מברכים על הפרשת תרו"מ ולא על חילול מעשר שני אלא מחללים בלא ברכה. ובנוסף אין חובת נתינה לעני או ללוי כפי שחייבים בטבל ודאי. אלא רק קביעת מקום וקריאת שם.
בברכה
שניאור ז. רווח

הצטרף לדיון

4 תגובות

  1. הרב המשיב אינו איתנו כרגע, אולם בלי ספק כפי שהשבנו פעמים רבות באתר, אסור לרכוש פירות ממקום שאינו מפוקח כהלכה בגלל חשש ערלה. כרגע בחלק מהפירות יש גם חשש שביעית.

  2. בענין עורלה לכאורה יש לומר כל דפריש מרובא פריש ולנקוט שאינו עורלה, ושמעתי שרק בפרי פאפיה יש אחוזים גבוהיים של עורלה אבל ברוב הפירות אינו כן !

  3. זה לא נכון. הכלל בהלכות רוב, הוא שאם הספק התעורר במקום הקביעות – הגידול, אומרים כל קבוע כמחצה על מחצה דמי, ואין רוב. ולכן אם מדובר בגידולים של יהודי, הספק מתעורר כבר בשדה [גם אם את הבעלים לא מעניין הספק, אבל הוא מחוייב להתעניין…] ולכן אין דין רוב, כך הורה גרי"ש אלישיב. זה נכון שיש פירות שבשנים מסוימות האחוזים מועטים כל כך של ערלה שזה לא בגדר ספק, ודומני שבית המדרש להתישבות של הרב אפרתי מפרסמים לוחות שנתיים בענין זה, אבל בגדול יש חשש ערלה כשמדובר בגידולים של יהודי.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל