לתרומות לחץ כאן

הפלת עובר

לגבי עובר שהתפתח רגיל עד שלב מסוים ומאז מתפתח באופן איטי יותר אך עדיין חי ויש תנועות (הרופאים סוברים שהוא לא ישרוד).שמעתי שיש רבנים הממליצים להמית את העובר (ע"י זריקה שמזריקים לבטן של האשה)כדי להפסיק את הדופק ולסיים את ההריון כמה שיותר מהר.
שאלתי היא:אם הנשמה ירדה בתור עובר לתיקון מסוים,ואנו מאמינים שיש רגע שבו היא אמורה לסיים את תפקידה.מדוע לא לחכות עד שהעובר ימות ואז לפתח לידה?

תשובה:

שלום רב.

התורה חסה על חייו של עובר ואפילו מותר לחלל שבת לצורך הצלתו אם יש סיכוי שיחיה.ואיסור חמור מאוד להמיתו. ובהלכות קטנות למהר"ם חגיז כתב שכיון שנשמה זו היתה צריכה להיות כמה שעות או ימים בעולם, א"כ עכשיו אם לא נציל אותו יצטרך שוב לרדת לעולם כדי לחיות את אותם כמה שעות. ובהגהות על ביאורי המהרש"ל לספר המצוות כתב סיבה נוספת להחיותו: לפי שהעולם נידון לפי רובו, נמצא שאם היה העולם חציו צדיקים וחציו רשעים, ונולד זה התינוק הרי שמכריע את העולם לכף זכות כי צדיק הוא באותה שעה. וכ"ש שיביא תועלת גדולה לעולם אם יש בעולם רשע אחד יותר מצדיקים ונולד זה התינוק ונעשה העולם עימו מחצה על מחצה.

מכל האמור, ההוראה ששמעת תמוהה מאוד, ויתכן שהמדובר היה באופן שההריון גרם למעוברת סכנת נפשות וכדי להצילה היה צורך להפסיק את ההריון מיידית.

אולם בכל אופן שאלות מסוג זה יש להפנות לרב באופן אישי ולאחר הכרות עם השואל ווידוא הפרטים הנחוצים.

(נ.ב. בעניין מקרה שידוע בבירור מעל לכל ספק שהעובר לא ישרוד ויש בהמשך ההריון צער גדול מאוד לאימו עיין שו"ת שבט הלוי ח"ט סי' רס"ו.)

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל