לתרומות מתנות לאביונים לחץ כאן

עליית אשה נדה לבית קברות בסוף השבעה

שלום. אנחנו יושבים שבעה על סבתא שלי. עוד מעט קמים ועולים לקבר בתום השבעה. אני כעת במחזור, האם מותר לי לעלות לבית הקברות? האם זה קשור לאיזה שלב במחזור? לצורך העניין אני אשכנזייה ונשואה. (האם יש הבדל אחרי מקווה או לפני? ומה בכלל דעת ההלכה בנושא נשים בבית הקברות? (גם בלי קשר למחזור)
תודה

תשובה

שלום וברכה

אשה שאינה טמאה בטומאת נדה יכולה ללכת לבית קברות.

אמנם באשה שטמאה בטומאת נדה יש נוהגים שאינן הולכות לבית קברות כל זמן שלא טבלו ונטהרו, אמנם יש נוהגים שרק בימים שרואות דם אינן הולכות, אבל בימים שאינן רואות דם אף שהם עדיין טמאות מותר ללכת, ולכן כתבו הפוסקים שבמקום צורך אפשר להקל וללכת לבית הקברות, (ולכתחילה עדיף לעמוד במרחק של 2 מטר מהקברים).

בזמן שיש צער לאשה אם היא לא תלך, כמו בהקמת מצבה וביום הזכרון של אחד הקרובים, רבים נוהגים ללכת אפילו בימים שרואות דם, וגם במקרה כזה ראוי שתעמוד במרחק של ארבע אמות מהקברים, (שתי מטר).

מן השמים תנוחמו!

מקורות

חיי אדם כלל ג' סעיף ל"ח ובפתחי תשובה יו"ד סימן קצ"ה ס"ק י"ט מבואר שנהגו לא ללכת בכל הימים שהיא טמאה, (ועיין במשנה ברורה סוף סימן פ"ח שהביא דבריו). אמנם הבית ברוך על החיי אדם כתב שבימים שאינן רואות דם אם יש צורך גדול אפשר ללכת, ולענין יום הזכרון והקמת מצבה עיין בספר שולחן מלכים דיני נדה ויולדת סק"ה. ועיין בשיעורי שבט הלוי סוף סימן קצ"ה.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. למעשה לפי השיטה שיש להמתין לטבילה רק נשואה תוכל ללכת לא בחורה / גרושה / פרודה / אלמנה וגם אצל הנשואה זה יהיה פרסום וחשש לחוסר צניעות

  2. אינני יודע מדוע כשניכר שאשה טהורה זה חוסר צניעות? לא שמענו מעולם שאשה לא תמסור לבעלה מיד ליד ברשות הרבים כדי שלא ידעו שהיא טהורה. ומכל מקום ודאי המנהג שגם בלי לטבול הולכים, העיקר שלא בימי הוסת עצמם.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל