לתרומות לחץ כאן

ביאור הפסוק "עד היום הזה"

התורה הרי היא נצחית אם כן מה המשמעות של המלים עד היום הזה בסוף פרשת ויגש. באיזה יום הזה מדובר? תודה

תשובה

שלום וברכה

בתורה מצינו בעשרות מקומות, שכתוב את הלשון עד היום הזה, על דברים שכבר חלפו ואינם קיימים, ומה שהתורה כתבה עד היום הזה, הכוונה הוא שבזמן שהתורה נכתבה, עדיין היה קיים אותו ענין, וכמו בפסוק שאתה מדבר עליו, שחוקי המס שיוסף חקק במצרים, עדיין היו קיימים בזמן שנכתבה התורה, ולכן התורה כתבה את הלשון של עד היום הזה.

ועיין בספר יהושע פרק ט"ו פסוק ס"ג, שכתוב שבני יהודה לא יכלו להוריש את היבוסי יושבי ירושלים, וישב היבוסי את בני יהודה בירושלים "עד היום הזה".

והדברים תמוהים שהרי בימי דוד כבשו את ירושלים, ואיך אפשר לומר שהם יושבים שם עד יום הזה? ועיין שם ברד"ק שביאר שיהושע כתב את ספרו, ספר יהושע, ובזמנו עדיין לא כבשו את ירושלים מיד היבוסי, ולכן כתב שיבוסי ישבו בירושלים עד היום הזה, והכוונה היא שבזמן שהוא כתב את הספר עדיין ישבו שם.

ואם נשאל למה באמת התורה משתמשת בלשון כזה, שהיום שאנחנו קורים את התורה זה לא מובן לנו כפשוטו, שהרי היום במצרים אין את החוקים שיוסף חקק שם. התשובה היא, שעל פי סוד, יש עומק לכל מילה ולכל אות שיש בתורה, ואף שבדרך הפשט זה לא מובן לנו, וודאי שיש כאן עמקות גדולה וסודות גדולים

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל