לתרומות לחץ כאן

בשר כבש לאשכנזים

שלום כבוד הרב
רציתי לשאול האם לאשכנזים יש בעיה כלשהי באכילת בשר כבש, כי משום מה לא ראיתי הכשרים של אשכנזים על בשר זה, ורק הכשרים של בדצי"ם ספרדים, האם יש בזה הבדל במנהגים?
תודה רבה.

תשובה:

אין שום מנהג בין האשכנזים שלא לאכול בשר כבש, הסיבה שלמעשה הכשרים אשכנזים לא עושים שחיטת כבשים היא סיבה כשרותית שעיקרה הוא סיבה כלכלית, שכן הכבשים משקלם נמוך ומחירם יקר יחסית, ומאחר והאשכנזים לא לוקחים את ה"חלק האחוריים" מאחר והדבר דורש ניקור מחֵלֵב דאורייתא, שהניקור בו הינו קשה וחמור שכן על כל כזית עוברים על איסור לאו, ומאחר ונתמעטו הלבבות וקשה להעביר את המסורת בענין החלב, הפסיקו את הניקור של החלק האחורי, ולכן לא שווה לסוחרים לעשות שחיטה זו, שכן כל קילוגרם עלול לעלות הון רב, בין הספרדים יש כאלו שהיו בקיאים בניקור ולכן הינם עושים שחיטה שעושים בה ניקור של החלק האחורי כך שהדבר שווה לסוחרים לעשות שחיטה זו.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. לידעתכם בברור היום כבר זמן רב כל הרבניות לא מאשרים אחורי של כבש וכח שכן שהבדצים הספרדים לעולם לא ניקרו את האחורי של הכבש זה נתונים שניתנים לבדיקה בברור

  2. לא כתבתי שהרבנות או כשרות מסוימת מקיימים ניקור של אחוריים, רק "בין הספרדים יש… והינם עושים" לא צויין מי זה כיון שבאופן כללי לא מדובר על תעשיה מסחרית בנוגע לאחוריים, בדר"כ מדובר על שחיטות פרטיות אך לפעמים גם שחיטות מסחריות.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל