לתרומות לחץ כאן

יחסים ללא חתונה

מדוע אסור לקיים יחסי מין ללא חתונה?

תשובה:

אני מבין שהשאלה נשאלת במישור המהותי. במישור הטכני, הסיבה לכך היא שיש איסור, מאחר ויש לפי רוב הפוסקים איסור תורה, על יחסי מין מחוץ למסגרת נישואין. אנסה לבאר במישור המהותי-רעיוני.

כיהודים, אנחנו מבקשים להעלות את החוויה הפיזית לדרגה רוחנית נעלה, להבדיל אותה מהחוויה הבהמית ולרוממה לרמה השמורה לבני אדם. עניין זה נאמר בנוגע לכל מעשה גופני, אך הוא מגיע לשיאו בנוגע לספרה של המיניות.

ה"מהפכה" שראה העולם בתחום המיניות, מהפכה שבאה כהתנגדות ישירה לערכים הנוצרים של פרישות וסיגוף, מבקשת לראות את בני האדם כחיות רודפות תענוג פיזי. בניגוד קיצוני לכך, היהדות רואה את האדם כמי שנברא בצלם אלקים (מרוחק בתכלית הריחוק מן הבהמה), ומיניות, שהינה חלק אינטגרלי של האדם, אמורה להצטרף למעלת האדם על הבהמה. במעלה זו, ההנאה המינית נעשית חלק מיחס בין-אישי, ואף חלק ממעלת האדם המקשרת אותו אל בוראו.

כאן נכנס עניין הנישואין, שנקרא (בשלב הראשון) קידושין. כל עניינו של הקידושין/נישואין הוא לרומם את היחס המיני למסגרת של קדושה, של יחס של נאמנות נצחית בין בעל ואשה, לדבר שמשתייך לעם ישראל ושורשיו הקדושים. ללא מסגרת של נישואין, יש חשש ממשי — כפי שניתן לראות מהמוסר הרווח בחברה המערבית — של הידרדרות חמורה בנושא.

רבי עקיבא אמר שאם זכו איש ואשה, "שכינה ביניהם". ההנאה המינית צריכה להיות שמורה לאותו יחס נעלה אשר השכינה שורה בקרבו.

מקווים שהתשובה סייעה בהבנת העניין.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל