לתרומות לחץ כאן

מגבונים לחים בשבת/טלטול בישוב שמוקף גדר

ב"ה לפני כחודש נולדה לנו בת ראשונה בס"ד ברצוני לשאול א.מה הדין לגבי המגבונים בשבת ואם הם אסורים האם יש פתרון. ב. אנו גרים בקיבוץ שמוקף כולו גדר בטחון מהקרקע לגובה 2.5 מטר לערך ויש רק את שער הכניסה שבלילה סגור רוב הזמן וביום השבת פתוח האם ניתן לסמוך על זה כעל עירוב האם לכתחילה ומה הדין בדיעבד כשמוכרחים לצאת עם הילדה וכד'.
תודה רבה

תשובה:

שלום וברכה!

ראשית, מזל טוב לרגל הולדת הבת, תזכו לגדלה לתורה לחופה ולמעשים טובים, בהרחבת הדעת ובבריאות ובנקל ובפרנסה בשפע.

לעצם שאלותיך.

1. מגבונים לחים, דעת רוב הפוסקים שיש בזה איסור [ולדעת רבים מהם הוא איסור תורה כאשר המגבון לח באופן שיוצא ממנו לחות שמרטיבה את היד או הגוף שמנגבים עמו], מאידך גיסא יש מקצת מהרבנים שמתירים השימוש בהם כאשר המגבונים הינם לחים מעט ולא ספוגים בחומר, ישנה עצה כפי שנהגו כל הדורות לנקות את התינוקת במים ולייבשה, בימות החורף עצה זו הינה קשה יותר, ולכן אפשר לעשות על ידי בקבוק של נוזלים מיוחדים לניקוי תינוקות [כגון "תחליף למגבונים לחים" שמיוצר ע"י חברת אומגה וכיוצא בזה], והנסיון מוכיח שזה מועיל לא פחות ממגבונים לחים.

2.מאחר ואיני מכיר את הקיבוץ, מבואותיו וחצירותיו, וכמו כן איני יודע אם כל תושבי הקיבוץ יהודים, או שומרי תורה ומצוות, [אפילו אם מי שאינו יהודי או שומר תורה, רק שוכר, או יש לו בית קבוע שמתגורר בו פוסל את העירוב] משום כך אינני יכול לומר שמותר לטלטל בשטח הקיבוץ, ובוודאי לא עגלה עם תינוק בה, לצורך כך יש לבדוק עם רב אזורי שיודע ומכיר את התנאים הספציפיים של מקומך כדי לדעת אם מותר.

הצטרף לדיון

2 תגובות

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל