לתרומות לחץ כאן

הדרת נשים על פי ההלכה

בס"ד

כבוד הרב שלום,
אני נערה חילונית, לא מתמצאת בעקרונות הדת, ותומכת בהדרת נשים שלא מסיבות דתיות. רציתי לבקש הסבר על הדבר מכל צדדיו (מבחינה דתית כמובן) על מנת שאוכל להבין את העניין יותר לעומק.

המון תודה!

תשובה

שלום וברכה

אינני יודע מה את מתכוונת שאת תומכת בהדרת נשים, בדת אין דבר כזה הדרת נשים, כל הציבור החרדי שמקיים תורה ומצוות, מכבד את הנשים הרבה הרבה יותר, מכל מיני צבועים שאינם שומרי תורה ומצוות, ומדברים על הדרת נשים.

נשים ששומרות תורה ומצוות, נוהגות בצניעות שזהו אחת מהמצוות והחיובים הכי חשובים לאשה, וכל מיני מנהגים של הפרדה בין הגברים לנשים זה מחמת שהגברים הדירו אותן, אלא שהם מעצמן נוהגות בצניעות, ומשתדלות לא להתערב ולבלוט ולהתחבר עם גברים, מבחינת ההלכה של תורתינו הקדושה הגבר אסור לו לשמוע קול זמר של אשה, ואסור לו להתחבר עם נשים ולהביט ביופיין, וזה לא מחמת פחיתות האשה, אלא משום שהתורה חששה שאם אדם יתקרב ויתחבר עם הנשים, זה יכול לגרום לו לחטוא ולא לשמור על דיני התורה, ולכן התורה עשתה גדרים וסייגים לאדם כדי שלא יבא לידי מכשול,

והרי רואים אנו וידוע לכל, שציבור שאינו מקיים תורה ומצוות, פעמים רבות אינם שולטים על היצרים שלהם, ועוברים על עבירות ומעשים חמורים מאוד, וזה מפחיד לחשוב על הצורה שכל הרבה יהודים טועים חיים בה, חיים של בהמיות, חיים שכל מהותם למלאות את כל התאוות הבהמיות ולעשות את כל מה שאסור, במקום להיות אדם ששולט ביצריו.

ולכן ראוי לכל יהודי ללמוד את התורה ולקיים את מצוותיה כדי שיהיה לו טוב גם בעולם הזה וגם בעולם הבא, שהרי בשביל זה באנו כאן לעולם, כדי לעבוד את הקדוש ברוך, ולא כדי לעשות מה שבא לנו לעשות, ולא כדי למלאות את כל התאוות הבהמיות שלנו, אלא כדי לעבוד על עצמינו ולשלוט ביצרינו ולקיים את מצוות התורה.    המון הצלחה, ושתזכי לחזור בתשובה שלמה ולהכיר את האמת האמתית, שזהו תורתינו הקדושה, ולא לטעות אחרי כל השקרים והרשעים שחוטאים ומחטיאים את הרבים, ולדאבונינו הרסו והורסים חיים של יהודים רבים.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל