לתרומות לחץ כאן

תשלום לקייטרינג שלא עמד בזמנים וקלקל את השמחה

לכבוד הרבנים שלום.
אתמול בלילה ערכנו בשעה טובה שמחת בר מצוה לבננו בכורנו. הזמנו קייטרינג לשעה 20:30. מסיבה שאיננו ברורה לנו הקייטרינג הגיע רק בשעה 22:30. כמובן, שנגרמה לנו עגמת נפש עצומה. אשתי בכתה כל הבר מצוה. אורחנו שהגיעו מבני ברק חזרו לביתם ללא שטעמו מהכיבוד (שהגיע בשעה מאוחרת לאחר שהם עזבו). נגרמה לנו להורי ולבחור הבר מצוה בושה וצער גדולים.
שאלתי היא האם אנחנו צריכים לשלם על הקייטרינג? ואם כן, כמה? מעבר לכך, לדעתי מגיע לנו פיצוי מבעל הקייטרינג על עגמת הנפש, האם אני צודק?
בכבוד רב

תשובה:

שלום רב,

אני מניח שבעל הקייטרינג לא עשה זאת מתוך כוונה רעה. אינני יודע אם היה ממש אנוס או שהיתה התרשלות מצידו, אבל וודאי רצה מאוד והשתדל להגיע בזמן.

לגבי פיצויים על עוגמת נפש אין מקור בהלכה לחייב על כך.

לגבי התשלום על האוכל, על המנות שנשארו אינך חייב לשלם, על המנות שאכלו יש להסתפק אם הנך חייב לשלם מחיר מלא או פחות מכך. למעשה יש לך זכות לעכב את כל התשלום עד שבעל הקייטרינג ייתבע אותך לבית דין.

מקורות:

המזמין היה יכול להזמין קייטרינג אחר יותר יקר (עד פי שנים) על חשבון קייטרינג זה (אם לא נאנס), אבל אם לא עשה כן הפסיד. עיין בשו"ע חו"מ סי' שלג סעיפים ה-ו.
כמו כן, המזמין היה יכול לומר לקייטרינג שהוא מבטל את ההזמנה, כיון שלא עמד בזמנים. ומטעם זה גם יכול לחזור בו מהמנות שנשארו מיותרים. ואף שהשתמש בחלק מהמנות אין זה גורם שלא יוכל לבטל את ההזמנה מהחלק השני כיון שהשתמש בהם מתוך הדחק. עיין עלון המשפט גליון 38 עמוד 2 דין 4.
לגבי הנשארים יש מקום לומר שקייטרינג שמגיע באיחור שווה פחות, אבל מצד שני בשעה 10:30 כשהאוכל הגיע היה שווה למזמין לשלם עבורו מחיר רגיל, כיון שבאותה שעה לא היתה קיימת לו אופציה אחרת.
כיון שיש מקום להסתפק אין המזמין חייב לשלם ללא בית דין, וסביר להניח שבית דין ישכנע את בעל הקייטרינג לוותר על הכל כפיצוי על העוגמת נפש שגרם.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל