האם אדם הבונה סוכתו בחול המועד צריך לברך שהחיינו בשעת הבניה, או שסגי בברכה שברך בקידוש בלילה הראשון?
תשובה:
אין מברכים שהחיינו על עשיית הסוכה, בין עושה אותה בחול המועד ובין עושה אותה בערב חג.
מקורות:
שו"ע או"ח סי' תרמא, והטעם משום שברכת שהחיינו שעושים על הקידוש זה בין על הסוכה ובין על החג, וכיון שהחג אין לו הפסק נחשב שגם העשייה העתידית היא חלק מענין החג, ולכן אין צורך באמירת שהחיינו פעם נוספת.
יישר כח,
הרמ"א כתב בסימן תרמא: מי שבירך שהחיינו בלילה הראשון בביתו, כאשר יאכל בסוכה בשאר הימים יברך שהחיינו.
שם מדובר שבלילה הראשון אכל בבית לא בסוכה אחרת.
השאר תגובה