לתרומות לחץ כאן

פולן ופרופוליס

אבקת הדבורים:

הרכבו הכימי המדויק של האבקה תלוי בסוג פרחים מהם אספו הדבורים את החומר, ועשוי להשתנות מעונה לעונה, מיום אחד למשנהו. אפילו באותה כוורת עשוי ההרכב להיות שונה בין דגימה אחת לרעותה, כך שכמעט ואין שתי דגימות של חומר השוות בהרכבם הכימי.

 

אנטיביוטיקה מהטבע:

"פרופוליס" מכונה גם אנטיביוטיקה של הטבע על שום סגולותיו ותכונותיו הרפואיות.  מחקר עדכני של דגימות מהחומר הראו שהם עשויים להכיל כ190 מיני פטריות וכ30 סוגי חיידקים.

 

מקורו:

מקור של הפרופוליס הינו בשרף אותו אוספות הדבורים מהפרחים, דבורת הדבש אוגרת את השרף מהפרחים אשר בסביבתה, אותו היא מעבדת בעזרת אנזים המופרש מבלוטה מיוחדת הנמצאת בגופה. את הפרופוליס אוספים הדבוראים מהכוורת, ומעבירים אותו תהליך של מיצוי, תהליך המיצוי הכרחי שכן החומר מכיל ארס שמקורו בחרקים אשר נלכדו בתוכו.

 

דבק:

הדבורים אוספות את הפרופוליס לשם: תיקון חלת הדבש, כדבק לצורך אטימת חריצים וחרכים בכוורת (כהגנה מפני קור וגשם), בכדי להצר את פתח הכוורת ובכך להגן עצמן מפני אויבים, כדי ליצור אוירה סטרילית בחלת הדבש לפני שהמלכה מטילה את ביציה, ובכדי לצפות את כל שטח פנים הכוורת ולהופכו לאזור הכי סטרילי בממלכת החי.

 

אנטי בקטריאלי:

הפרופוליס הוא חומר אנטיביוטי טבעי המסוגל להשמיד דלקות בקטריאליות. כאשר חרקים וזוחלים נכנסים לכוורת הם נעקצים למוות ואז מצופים בפרופוליס שמונע כל זהום בקטריאלי העלול להיפלט מהם אל חלל הכוורת.

פולן:

תוצר דבורה נוסף הוא "פולן" – אבקת פרחים. הפולן מופק מאבקני הפרחים שאוספות הדבורים בעת מציצת הצוף, ומשמש להם כמקור חלבון להזנת הרימות בכוורת. זאת בנוסף לדבש המשמש כמקור לפחמימות. איסוף הפולן בכוורת נעשה ע"י הצבת מלכודות אבקה בפתח הכוורת. הדבורים בכניסתם לכוורת בשובם מהשדה, מפילות את גרגירי האבקה שנאספו ונשמרו ברגליהן לתוך מגרה בתחתית הכוורת. אך מלכודת זו המפילה מרגליהם את האבקה, עלולה להפיל גם חלקי רגלי דבורים, ולכן יש לנפות ולברור היטב את הפולן לפני אכילתו.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *