לתרומות לחץ כאן

שינוי שם לפי היהדות

שלום, שמי דין. נודע לי שהשם הנו שם לא טוב ואני רוצה להחליף אותו האם השם ליאן הינו שם מספיק טוב?

תשובה:

שלום לשואל היקר.

ברשותך אספר לך מעשה שהיה:

אשה אחת מבוהלת, התפרצה לחדרו של המקובל רבי דוד בצרי שליט"א, ואמרה שבנה בן ה-6, לא עלינו, חולה בסרטן הדם.

פניו של הרב נתכרכמו והוא שאל איך קוראים לבן.

השיבה האם: דין.

הרב נחרד: הרי את מושכת עליו את מידת הדין, הצרות והייסורים?!

ומה אתה מציע? היא שאלה.

והוא השיב: תקראי לו מיד "רחמים". זה יהפוך את גזר הדין לטובה.

היא לא הסכימה: רחמים זה שם יהודי ישן, לפי טעמה. פנתה והלכה.

לאחר כחודש חזרה שוב כשהיא היסטרית: דין נוטה למות. הרופאים אינם נותנים סיכוי. היא מוכנה לכל מה שיאמר הרב. שיעשה לו שינוי השם ל"רחמים". הרב נכנס לחדר צדדי ואחרי 5 דקות יצא ואמר: "אינני יכול עוד להושיע". כבר מאוחר.

לאחר כמה ימים, לא עלינו, נפטר הילד דין.

סלח לי. אבל זה מעשה שהיה, והוא כואב לנו. לכן אני מספר לך אותו. אנא מצא שמות טובים. ליאן אינו שם כלל. יש מספיק שמות מצוינים וטובים. אנא ידידי, מצא שמות נוספים, וחזור להתייעץ שוב.

בהצלחה

אליהו בר שלום

דיין ומו"צ שכ' רמת שלמה בעיה"ק ירושת"ו

ראש בית ההוראה משפטי החיים בת ים

מח"ס משפט הכתובה

הצטרף לדיון

28 תגובות

  1. קוראים לי דניאל , הרבה אנשים אמרו לי שהשם שלי לא טוב ולא ייחסתי חשיבות לכך אך ,עם הזמן שמתי לב שדברים לא הולכים לי בקלות, אני חווה קשים רבים ככל שאני גדלה , רציתי לדעת אם הדבר הזה קשור לשם שלי או שזה סתם הרגשה .. אם אני צריכה להחליף או להוסיף שם ?
    אשמח לתשובה תודה רבה וכל טוב.

  2. חושב כבר כמה זמן להוסיף שם אמצעי קוראים לי ליאור מרגיש שצריך להוסיף עוד שם שיהיה לי בת.ז מרגיש כבר שהשם כבר לא מתאים לי
    מה השמות שאתה ממליץ לי להוסיף או אם בכלל לשנות את השם בכלל ?!..

  3. במקום לי – אור, כדאי מאיר – לאחרים. אבל ת.ז. לבד זה כלום. שיקראו לך כך. חשוב לדעת שאין סיבה לשנות, רק אם אתה לא מרגיש בנוח בשם זה ורוצה משהו יהודי יותר.

  4. שלום הרב
    שמי דור ואני בחורה..הוספתי לעצמי באופן עצמאי וללא שינוי בתעודת זהות את השם רבקה לפני כמה שנים..אין כל כך שימוש לשם הזה..
    חשבתי לשנות לגמרי את השם לדוריה או דריה..אני לא יודעת איך משנים לפי היהדות או שרק בתעודת זהות זה בסדר..ורציתי לשאול איזה שם כדאי אם בכלל.
    תודה

  5. שם יש לו משמעות רק אם משתמשים בו, שם שאינו בא כלל לשימוש אינו קיים, כדאי שיהיה לך שם יהודי ונשי, רבקה זה שם מצויין. בהצלחה.

  6. שלום כבוד הרב,
    לפני חצי שנה הרגשתי שיש צורך להוסיף או להחליף שם לשם יהודי, בחרתי בשם יעל או יעלי, עדיין לא החלפתי בת.ז. אבל חלק מהחברים כבר התרגלו לשמי החדש. השאלה יש מנהג מיוחד ביהדות להחלפת שם?
    תודה

  7. נפלא! השם יעל הוא מצוין. העיקר בהחלפת השם הוא איך אנשים קוראים לך. נכון שבהזדמנות כדאי להחליף גם בתעודת הזהות, אבל אין לחץ עשי זאת כשתרצי.

  8. קוראים לי רחמים, אני בן 20 והחיים שלי הם סבל מתמשך בגלל השם הזה. בילדות שלי ובתיכון צחקו עלי, כל הירידות עלי היו בגלל השם הזה, כל התקופה הזאת זכורה לי לרעה בגלל זה. אני אומר את השם שלי לאנשים ורואים שהתגובה שונה, ויש את המגזימים שאומרים לי בפרצוף שזה שם ממש מכוער. אני מתבייש להגיד את השם שלי לאנשים ואני רק סובל מזה ולא אשקר אם אגיד שהיו כמה פעמים שהייתי חולה בגלל זה או שרבתי מכות עם אנשים יותר בילדות בגלל זה ונפצעתי גם קצת קשה. סיבות מספיק טובות כדי להחליף אותו?

  9. נראה לי שאתה נשבר בדיוק כשאתה מגיע לגיל שזה כבר מפסיק להפריע… נכון שבגיל ילדות שם חריג הוא לא נעים, אבל בגיל מבוגר זה נהדר, אדם שקוראים לו משה יוסף אברהם הוא עם הרבה פחות זהות, אני אישית גם בעל שם פחות מצוי ואני נהנה מכך מאוד, אני מרגיש בעל זהות הרבה יותר.

  10. שלום רב
    אני מרגישה בצורך להחליף שם.תמיד קראה לי דינה אך אני רשומה דיאנה.
    , כאשר הגענו לארץ התחלתי להציג את עצמי דיאנה. ורק במשפחה נשארתי דינה.
    למעשה יש לי 2 שמות נכון להיום.זה נמשך 28 שנים.
    לאחרונה אני עוברת תקופה קשה ועלה בדעתי לשנות את שמי לעדינה, ובכך לחזור להיות אדם 1 ללא מתן דין וחשבון כל הזמן. חשוב לי להתייעץ בנושא. למי אפשר לפנות.
    תודה

  11. אין צורך לשנות, דינה זה שם מצויין, ולא זה מה שבורא עולם מבקש מאיתנו כשהוא נותן נסיונות קשים… מה שמבקשים מאיתנו זה להתחזק בתפילה ובשמירת מצוות. בשורות טובות.

  12. שלום רב
    בני בן השמונה חודשים נקרא לירוי ואני לא שלמה עם השם שניתן לו. אני רוצה לשנות לליאו. מעבר משרד הפנים כיצד אני מברכת אותו בשם בחדש בבית כנסת ? איך עושים זאת שיזכה בברכה בשם החדש כפי שזוכים ביום הברית
    תודה רבה

  13. שני השמות לא מוצלחים, כדי שיהיה לו שם עברי נאה. ליאו זה אריה או יהודה [על שם הפסוק "גור אריה יהודה"] קיראו לו באחד מהשמות האלו.

  14. הבת שלי קוראים אלינור. היא חולה המון בתי חולים כל פעם אני מגיעה איתה עם משהו אחר יותר דרמתי מהדבר הראשון והשני.
    היא רוב הזמן חולה. התחיל עם הכחלות עבר לחיידקים לא פשוטים. אחכ מחלות חומים. ועכשיו סוכר נמוך
    מגיל שנה עין שלא זזה. וחוסר בעצב 6.
    אני לא נתתי לה ת'שם. רב שהוא חבר משפחה נתן לה ת'שם. ולהחליף גם לי ת'שם שלי ריקי רבקה. והוא החליף הדסה. לי זה עשה ממש לא טוב. וחזרתי לריקי. רק בתעודת הזהות כבר שיניתי להדסה הדס. אז כל פעם קוראים לי בשם אחר.
    אבל יותר קוראים לי ריקי.
    השם של הבת שלי אלינור לין. תמיד לא היתי סגורה על השם הזה. אני חושבת ורוצה להחליף לילדה את השם לאילה במקום אלינור או להוסיף

  15. שלום רב שמי אילונה ויש לי בן שהוא בן 8 קוראים לו טופיק על שמו של הסבא ( אבא דל אבא ) שהיה גוי, הוא נפטר לפני שנולד הבן שלי
    אבל אנחנו אף פעם לא השתמשנו בשם הזה
    קראנו לו תמיד טל
    האם איפשר להחליף את השם שלו לשם יהודי
    כמו
    טל אושרי
    או טל ליאון
    טל רוי ???

  16. שלום רב , קוראים לי שני וחשבתי להוסיף אל לשם כלומר – שניאל /שני-אל אך לפני שאני משנה רציתי להתייעץ אם זה יכול לשנות לי את המזל , אני לא נשואה בת 23 אני חולה הרבה כל חודש על אנטיביוטיקות וכל הזמן בדיקות ובתי חולים . אשמח להתייעצות
    תודה רבה

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל