לתרומות לחץ כאן

הסרת קללה

מישהוא קילל אותי אני מה לעשות שהקללה לא תיהיה?

תשובה

קודם כל צריך לדעת שלא צריך להתרגש מכל קללה של אדם, כתוב במשלי פרק (כ"ו) "קללת חנם לא תבא" שלא צריך לחשוש מאדם פשוט שמקלל בלי שום סיבה, אבל אם עשית דבר לא טוב למקלל ולכן הוא קילל אותך, והקללה שלו היא לא לחנם אז הקללה שלו יכולה לפעול, (כמובן שאסור לקלל בכל מצב אמנם אם הוא קילל, הקללה שלו יכולה להשפיע), אמנם קללת חכם יכולה להשפיע אפילו אם קילל בחנם, אבל אני מתאר לעצמי ששום חכם לא קילל אותך שאין זה מדרך החכמים לקלל.

ובעניין הדרך להסיר קללה, יש בזה כמה דרכים:

קודם כל תפילה מועילה בכל דבר, ואפשר להתפלל לה' שתבורך ולא תקולל, עוד אפשר ללכת להתברך מחכם, שהרי אין קללה במקום ברכה, (ועיין במקורות).

יש אומרים שמי שמקללים אותו יעשה דבר קל שיחול עליו הקללה, כדי שלא יחול הקללה על דבר גדול, ולמשל אם קיללו אותו שיטבע בים יקח את בגדו ויטביל אותו בים. (ועיין במקורות).

יש התרת קללות בנוסח שתיקן הרש"ש את התרה הזאת ראוי שגם אתה תעשה את ההתרה, ואם יש לך אפשרות לבקש מהמקלל לעשות התרה, תבקש ממנו שיעשה התרה, נוסח ההתרה מודפס בספר עבודת הקודש לחיד"א.

ועיין בספר פלא יועץ ערך קללה, שכתב שמי ששומע קללה יענה לא כן יהא, אלא גם ברוך יהיה.

מקורות

מה שכתבנו שקללה של הדיוט אם היא לא בחנם צריך לפחד ממנה, יש ללמוד את זה מדברי הגמ' בב"מ [עה,ב] שמבואר שאדם שמלווה בלי עדים מכיון שעבר עבירה יש לו לחשוש מהקללה שיקללו אותו. ולעניין קללת חכם עיין במכות [י"א]

מה שכתבנו שיש עניין להתברך אצל חכם כדי להסיר את הקללה, יש שלמדו כן מדברי התוס' בסנהדרין שמקשה מדוע נח קילל את כנען ולא את חם, ומתרץ על פי דברי המדרש שהקדוש ברוך הוא בירך את נח ואת בניו ומכיון שחם התברך מאת ה' אין קללה במקום ברכה, ומזה למדו שברכה מועילה כדי לבטל קללות, אמנם יש לדחות ראיה זו מכיון ששם הקב"ה בירך את חם לפני שנח קילל אותו, ובמקרה כזה אפשר לומר שמי שכבר מבורך לא חל עליו קללה אבל אין לנו מקור לומר שמי שכבר חלה עליו קללה תועיל ברכה כדי לבטלה. אמנם בסברא מסתבר שברכת צדיק מועילה בכל מקרה ובוודאי שמי שרובצת עליו קללה יש עניין שיתברך וירבה על עצמו ברכה.

ומה שכתבנו שיעשה דבר קל שיחול עליו הקללה, כך מבואר בספר אורח משרים פרק י' ולומד כן מדברי הגמ' בב"ב [קנג,א] שאשה אחת קללה את ראב שספינתו תיטבע בים, ותלמידיו לקחו את הבגד שלו וטבלו את זה בים כדי שהקללה תחול על דבר קל.

הצטרף לדיון

123 תגובות

  1. לפעמים אנחנו סתם לחוצים ומקשרים דברים ללא טעם, העיקר לעסוק במצוות וחסדים בשמחה, ובכך אדם ממשיך על עצמו הרבה חסד ורחמים מלמעלה. חז"ל מפרשים את הכתוב "ה' צילך על יד ימינך" שהקב"ה כביכול כמו הצל שלנו, איך שאנחנו נוהגים עמו ומתיחסים כלפיו כך אכן הוא נוהג עמנו, וכפי המשפט החסידי הידוע שיסודותיו בהררי קודש "תחשוב טוב יהיה טוב" [באידיש זה יותר מצלצל…], שכן "הבוטח בה' חסד יסובבנהו". חיים טובים ומאושרים!

  2. אם היא קללה אותך בדעה צלולה כנראה היתה לה סיבה, ממילא מה שצריך לעשות הוא לקחת עשרה אנשים לקברה ולבקש מחילה על אותו דבר שמחמתו היא קללה אותך. אם לא היתה בדעה צלולה הקללה היא כלום. שתדעו רק טוב כל הימים!

  3. מישהי אמרה לי שסבתא של הבן זוג שלי קיללה אותו עוד כשהוא היה ברחם אימו,האם זה אפשרי ואיך מורידים קללה שהוטלה על ידי הסבתא? האם יש רב שאפשר לפנות אליו?

  4. מיום שנחרב בית המקדש בטלה נבואה. מי שיאמר לך שהוא יודע לראות על השם שלך אם יש לך קללה, תדעי בוודאות שמדובר בנוכל… בשורות טובות ותמיד ברכות.

  5. כבר 8 שנים אני לא מוצאת אהבה בקושי מצליחה להתאהב ובמי שכן מצליחה לא מתאהב בי חזרה. אני מרגישה שהחבר האחרון שלי מלפני 8 שנים קילל אותי ואם לא הוא אז מישהו אחר כי כלום לא הולך לי לא בזוגיות לא בפרנסה ואני פשוט לא מאושרת אני אציין שאני נראית טוב מאוד משכילה ובחורה מאמינה אבל אין מזל בכלל, מה לעשות? איך מסירים את הקללה אני אבודה

  6. אני לא חושב שיש כאן בעיה של קללה חלילה. תקבלי על עצמך בלי נדר לפעול בענין הזוגיות על פי הלכה, להפגש רק באופן יזום למטרת בדיקה להתאמה לנישואין וכו' ובעז"ה תראי ישועות בקרוב. בשורות טובות!

  7. גם עלי לצערי רובצות קללות זו אחר זו
    1.) שאני כבר בת 44 ועדיין אני רווקה ובודדה ובני משפחתי מתנכרים לי ומתעלמים ממני גם לפני שהורי נפטרו וגם בעיקר אחרי שהם נפטרו.
    2.) ושאני עובדת בשכר ממש נמוך ומנצלים אותי ומציקים לי וכבר עבדתי בכמה מקומות עבודה שבהם ניצלו אותי והציקו לי נורא
    3.) ושאין לי איפה להיות בחגים ובשבתות

  8. אני מרגישה שיש עלי ועל משפחתי קללה.בזמן האחרון כל יום קורה משהו רע בבית ספר לילדים שלי.ולא רק בבית ספר אלא בכל מקום שהם לא הולכים.מציקים להם.מקללים אותם,מרביצים להם בעיקר לבן שלי והוא תמיד נענש

  9. אינני יודע אם יש קללה, כדאי לברר בעדינות מה קורה עם הילד, אולי הוא נכנס לאיזו הסתבכות חברתית קלה, זה קורה לילדים לפעמים, וכדאי לעזור לו להחלץ מזה. בדרך כלל ילד לא סתם מקבל עונשים ולא סתם ילדים רבים איתו, כדאי לבדוק בעדינות מה קרה. בהצלחה רבה ושנה טובה.

  10. בני לא התיחס אליי יפה במשך שנים ולפני חמישה חדשים הוא מאד זלזל ופגע בי ליד חברתו ואז קללתי אותו ואמרתי אלוקים שבשמיים ואמא שנפטרה תעשו שלא תהיה לו עבודה ולא לימודים ושלא ילך לו כלום בחיים. עבר חודש והוא קבל חרדה ודיכאון קשה והוא לא מתפקד. השאלה שלי איך מסירים את הקללה שקיללתי? והאם זה בגלל הקללה שקיללתי? בכל אופן מבקשת שתאמרו לי איך להסיר וגם אם תוכלו להתפלל עליו
    שמו אלמוג בן רחל

  11. קללת חינם חוזרת על המקלל ולא על המקולל… ידוע לי שבזמנו היו עושים התרת קללות ביום שישי בכותל המערבי אחה"צ אינני יודע אם זה קיים,] כמובן אין ללכת לשם אלא מי שיוכל לחזור הביתה לפני שבת. העיקר להתפלל לרפואתו, ולטפל באופן מקצועי על ידי רופא כמו שצריך. ולהבא למען ה' מי זה שמשתמש בדברים כאלו???? זו לא שפה בכלל!!

  12. לידיעה!!
    בהרבה בתי כנסת (במיוחד ספרדים) בכל הארץ עושים התרת קללות בימי שישי אחרי תפילת שחרית ויש גם שעושים בימי חמישי. פשוט לברר כל אחד במקום מגוריו. בשורות טובות לכולם.

  13. שטויות. אם אתה מרגיש שאתה זקוק לישועה,תעשה עוד התחזקות במצוות, עוד תפילות, ובעזרת ה' תראה את ישועת ה'. יום נעים ומוצלח.

  14. היכן ניתן לראות בפוסקים (מעבר לפסוק במשלי) שקללת חינם לא חלה? לכאורה, מכך שהתורה אוסרת קללות ובפרט אב ואם משמע שכל קללה מסוגלת להשפיע ולא רק כאלו שיש להן סיבה.

  15. האיסור בקללת אב ואם או תלמידי חכמים אינה בגלל שהקללה חלה אלא בגלל שזו פגיעה חמורה בכבודם. אגב התורה אוסרת גם לקלל את ה', איסור מגדף, אני מבין שמובן מאליו ששם אין משמעות לקללה ואעפ"כ זה איסור חמור מאוד…

  16. מידי שבת כל ילדי קוראים מס פירקי תהילים ומשלימים קריאת ספר יחד עם אנשים רבים אחרים. באחת השבתות היתה מריבה חסרת מהות בין 2 ילדי ובני החליט שהוא לא קורא. כל ניסיונותי לשכנע אותו לקרוא עלו בתוהו. מאחר וזו זכות עבורו היה לי חשוב שיקרא בשביל עצמו והוצאתי מפי שאם הוא לא יקרא אני לא אמשיך לחיות.וחזרתי על כך מס פעמים. הייתי בטוחה שאמירה כזו תשפיע עליו אך הוא היה בשלו. אני כמובן לא רוצה שייחשב לו לכך שעבר על מצוות כיבוד הורים. אציין כי בלילה ניגשתי אליו ואמרתי לו שמאוד ניפגעתי ומה הקשר בין מריבה טיפשית לקריאת תהילים ואיך זה שלא קרא אחרי המשפט שאמרתי ותשובתו היתה שהוא לא אשם בכך שקיללתי את עצמי.
    מה עושים כבוד הרב ואיך
    א. אמנע מצב בו בני עבר על מצוות כיבוד הורים?
    ב. איך מסירים קללה עצמית?
    תודה מראש, יפה

  17. נהגת באופן משונה ביותר משתי סיבות: ראשית איזה מן שפה זו??? שנית, וכי כך את חושבת לחנך את הילד? להכריח אותו? לדבר איתו בשפה שכזו? זה יגרום לו לאהוב את התהילים??? אם רוצים שהילדים יקראו תהילים, נותנים ממתק יפה למי שקורא, עושים מזה כיף וכו'.
    עצם הקללה אין לה משמעות, רק צריך להחליט שמשנים את כל הסגנון והשפה לגמרי.
    בהצלחה ורוב נחת.

  18. מאז שנולד לי תינוק מזה שנתיים וחצי סבתא של בעלי מקללת אותי בטענה שגירשתי אותה( לא היה ולא נברא) לפני שבועיים כבר זה עלה מדרגה ואמרה ליד כולם שאשתך תמות שאשתך תמות בצעקות. אנחנו ממש חוששים שהיא מקללת אותנו ואת הילדים. מה אפשר לעשות ואיך להסיר את הקללות והאיחולים שלה?
    תודה

  19. כבוד הרב,אני ואמא שלי מסוכסכים מאוד הסיבה היא מאוד ארוכה וקשה להסבר, נהיו 2 צדדים בבית אמא שלי ו2 אחיות ואבא שלי ואני. אני לא יכול לראות את חוסר הצדק הזה שאמא שלי בוגדת באבא שלי ואני תפסתי אותה על חם והיא מדברת אליו מגעיל היא גורמת לו להשתנות והופכת אותו לאדם גרוע ועל זה אני לא אסלח לה ובגלל זה אני והיא לא בקשר, עכשיו לפני כמה ימים היא קיללה אותי קללות איומות.
    עכשיו מה אני אמור לעשות?????

  20. הקללות זו לא הבעיה, באופן כללי אתה צריך להמנע מלנקוט צד במריבות של ההורים, זה לא עסק של הילדים! אתה צריך לכבד את שניהם. בהצלחה.

  21. מבקשת את תפילתכם עבורי כי תפילותיי כנראה לא מספיקות.
    אין לי ספק שיש עלי קללה ואינני יודעת מי המקלל. אני אם חד הורית ומפרנסת יחידה ומסה שנים אני נאבקת בפרנסת ביתי ובמצב בריאותי שמדרדר. לאחרונה נושא הפרנסה התערער אף יותר. אני עובדת בארבע עבודות ועדיין עם חובות שהולכים ותופחים. אינני ילדה וכבר עברתי את גיל ה-50. מצבי הבריאותי גם הוא לא בכי טוב…לא מצליחה להתגבר על הקללה שניחתה עלי…
    אנא הושיעו ?

  22. לאחרונה התגלה בפתאומיות שאמי חלתה במחלה סופנית קשה (גידול במוח). לאמי יש אח למחצה מעורער בנפשו. כעת הוא מאושפז במוסד שמור כי הוא אלים מאוד ומסוגל לרצוח. האח הזה שונא את אימי שנאת מוות, למרות שאמי מעולם לא עשתה רע בחיים שלה לאף אדם, כולל לאח הזה. אני בטוח שהוא מקלל אותה כל הזמן.
    בלילה, מייד לאחר שגילינו את הבשורה המרה לגבי אימי, היה לי חלום שבו אני עומד ליד קצה של שולחן ארוך מאוד ושומע קול האומר שבקצה השני ניצב האח הזה.
    קראתי קצת בנושא והבנתי שאדם מעורער בנפשו לא יכול לגרום נזק בקללותיו. אבל לאור החלום שראיתי, רוצה לוודא שזה אכן כך. אם בכל זאת נראה שזאת קללה ממנו, איך אפשר להסיר אותה?

  23. אין כל משמעות לקללות שלו, אני בטוח שהוא מקלל כל מה שבסביבתו ואין משמעות לאדם שכזה, לא הייתי טורח בענין כלל ואין מה לחשוש. יתן ה' שאמך תזכה לבריאות שלמה במהרה, להאריך ימים מתוך שמחה ונחת כל הימים, ולא ישמע שוד ושבר בגבולכם!

  24. שלום רב, ביום רביעי שעבר עמדתי בתחנת האוטובוס ועבר אדם שביקש 5 ש"ח ולא הבנתי למה הוא צריך. הוא נראה לי מוזר וכולו מפויח מסגריות ולא נתתי לו. הוא הסתובב וקילל אותי קללה לא רגילה. אם היה אומר לי את הקללות הרגילות לא הייתי מתייחסת. אך נחרדתי לשמע הקללה ולקחתי ללב. אני נותנת מעשר וגם נותנת לאנשים נזקקים, אך במקרה הזה הוא נראה לי מוזר וחשבתי שהוא בטח ירצה זאת לסגריות. ולא התייחסתי למה הוא צריך. מה אני אמורה לעשות?

  25. אני רווקה בת 36. אני נראית טוב ומשכילה וברוך ה׳ יש לי הכל. הדבר היחיד שמעיב על האושר שלי זה עניין הזוגיות. פשוט לא הולך לי. התפללתי המון, הלכתי לקברות צדיקים שוב ושוב ושוב נסעתי עד הקבר של הרבי מליווביטש וכלום.
    אציין שלפני שלוש שנים הכרתי בחור שכמעט התחתנתי איתו ואז גיליתי שהוא אוהב גברים ולא נשים.
    לא יודעת אם יש לכך קשר אך התגוררתי יחד על הורי עם סבתא שלי זל שהייתה אישה מאד דומיננטית דבר שגרם להרבה מריבות קשות מאד בינינו במשך השנים. וכן היו גם המון קללות מצידה.
    אני מרגישה שהמצב שבע אני נמצאת הוא מעל הטבע איך מתקנים מה עושים ?
    כמו שרשמתי אני מתפללת כבר שנים ושום דבר לא זז ואני כבר דיי מיואשת.
    תודה רבה

  26. ראשית את עושה מצויין, הסגולה האמיתית היא תפילות וחיזוקים במצוות! אם את חושבת שפגעת בסבתא [ואני לא מתייחס לנושא הקללות שבעיני הוא שולי ולא סיבה לדאגה] תעשי משהו טוב לעילוי נשמתה, ואולי בפעם הבא שעולים לקברה ביום האזכרה תבקשי מחילה בפני כולם. בשורות טובות בקרוב!

  27. יש לי אחות יותר גדולה ממני ,היא עדיין רווקה ואני נשואה עם ילדים ב"ה .מצבה הנפשי לא שפיר במיוחד
    והיא מרבה להשתלח בלשונה זה הרגל עוד קדום , והיא בקלות רבה מקללת ומשמיעה מילים לא ראויות….אודות כך אני לאחרונה נמנעת לבא לבית הורי בנוכחותה,
    הורי בצער גדול ממנה ,היא גם צועקת עליהם ומשתלחת בהם,(מה גם שמדובר בבחורה שגדלה בבית יעקב
    ולא הורגלנו בשפה כזאת)היא גם יכולה להופיע בצורה לא ראויה כגון ללא גרביים מה שאצלנו לא בא בחשבון.
    דבר זה מפריעה לי מאוד שכן מדובר בכבוד מינימלי להופיעה בצורה נאותה ליד גיס שהוא אדם זר לה…..
    לאחרונה היא הבינה שאני לא מעוניינת להביא את ילדי בנוחכותה היא התעצבנה נורא והתחילה לקלל מה שהבנתי קללות רבות לא עלינו איחלה חלילה גירושין וצער ועוד היד נתויה……..
    הבהרתי לה שאין לי כל רצון לקשר עם מי שמקלל אותי בשיחה הראשונה שהיא התקשרה אלי…
    מיצד אחד אני חוששת מהקללות שלה שכן מדובר בבן אדם השרוי בצער היא לא מסתדרת בשום מקום -עבודה, חברה….היא מסוג האנשים הנחיתיים שכביכול לא מצליחים בכלום לפי טענתה….
    לכן בדרכ אני נוטה לרחם עליה ולהבליג
    אבל הפעם כבר כעסתי נורא במקום להבין שאם לא רוצים להיות איתה זה אומר משהו והיא צריכה להתנהג בצורה שירצו להיות בקרבתה ,היא בוחרת לקלל—זה מרחיק יותר……
    מה עלי לעשות?

  28. לא צריך לחשוש מהקללות בכלל, ולנסות להגיע לשמח את ההורים כמה שאפשר ולמנוע מריבה במשפחה. יחד עם זה יש להסביר לילדים בצורה פשוטה וקצרה שיש לה קושי, כדי למנוע את הפגיעה בחינוכם חלילה.

  29. אם אמא של חברה שלי בדקה את השם שלי ואמרה שיש לי קללה והיא מתעסקת בכל הדבר הזה אבל היא לא אישה דתייה אני צריכה להתייחס לזה או לנסות לברר איך מסירים את זה??

  30. שלום כבוד הרב, תוך ויכוח משפחתי עם אחי על ניקיון הבית הוא החל לקלל אותי בטון מתנשא וכעס" שיהיו לך מחלות ואלוהים ייתן לך עוד כמה מחלות " חליתי בסרטן ואני מחלימה. לקחתי את דבריו קשה.
    מה עלי לעשות?

  31. ביום כיפור הקרוב אהיה בת 38 ועודני רווקה. לפני כ-10 שנים נפרדתי מבן זוגי כי לא היתה בלבי יותר אהבה אליו אחרי מספר שנים של זוגיות שאיכזב אותי ולא רצה להתחתן. אמא שלו ודודה שלו היו מטילות הרבה קללות על אנשים ומתרברבות שהן עובדות, ואני חוששת שבעקבות הפרידה שמאוד לא היו מרוצות ממנה וכעסו עלי, הטילו עלי קללה. מאז לא מצליחה למצוא זוגיות וגם בעבודה מרגישה שבויה ושאר נסיבות החיים לא טובות לי ולמשפחתי. איך אפשר להסיר את הקללה? כל כך רוצה להקים משפחה ולא מצליחה.

  32. הבלים, אין לחשוש. תקבלי על עצמך בעז"ה להקים בית בטהרה וקדושה ולא לקיים יחסים בלא נישואין ובלא טהרת נידה, ובעזרת ה' תמצאי את זיווגך בקרוב.

  33. אני חושדת שיש על אחי הגדול קללה שעשתה עליו חברה שלו. קללת אהבה שיאהב אותה. מצאנו בשירותים בבית. מתחת לכיור גם טמפון מכוסה נייר שזה אחד הסימנים .
    הוא לא מדבר בהיגיון, מחק קשר כבר עם כמה אחים שלו בגללה.. לא אכפת לו מאף אחד מהמשפחה מבחינתו היא הצדיקה והצודקת וכולנו באים לרעתה, היא מסכסכת בבית על ימין ועל שמאל ונהנת מזה. הוא מוכן גם למכור את ההורים שלו בשבילה. מה לעשות ? היא גם גרה אצלנו בבית וככה גורמת לכל הבעיות מבפנים.
    אגב אם רלוונטי גם היא נוצריה ומנסה כרגע להתגייר באמצעות שקרים ותחמנויות

  34. אינני חושב שהנושא הוא קללות, אבל יש לעושת הכל כדי לנתק ביניהם, תנסו לערב אנשים שיש להם השפעה עליו, קשר עם גויה הוא דבר חמור מאוד.

  35. שלום, לפניי מספר שנים רבתי עם אחי והוא כנגד קילל אותי שלא אמצא זוגיות ושכל חיי אשאר לבד מאז אנחנו בנתק. מאז ועד היום לא הולך לי בזוגיות אני בחורה משכילה, נראית טוב ולא חסר לי דבר מלבד הזוגיות, מדי יום אני קוראת את תפילת ההודיה לה' על כל מה שיש לי. מרגישה שרובצת עליי הקללה של אחי, כיצד ניתן להסירה,?

  36. כל מה שכתוב בתשובה כאן למעלה נכון גם לגביך, אם את חושבת שיש סיבה לאחיך לכעוס עליך יש לבקש את מחילתו, ובאופן כללי יש לעשות הכל כדי להביא שלום ביניכם, משפחה זה לא דבר שמוותרים עליו! דם זה לא מים! וכבר אמרו חז"ל שכל המעביר על מידותיו ומוחל על מה שעשו לו מעבירים לו על כל פשעיו. בזכות המחילה ויצירת השלום תזכי לכל הישועות. בשורות טובות.

  37. אני מרגישה שיש עלי קללה. לא רציתי להגיע למצב הזה בו אני אומרת את מה שאני אומרת אבל אין הסבר אחר.
    אני בת 35, מעולם לא גידלו אותי במחשבה שיצא משהו מהחיים שלי. היום אני כבר בת 35, מאז אבי נפטר גם אותו רדפו עד אשר הוציאו אותו מהעולם ואז החלו לרדוף אותי. אני שואלת את עצמי מה עלי לעשות כי אני מרגישה שהקללהפשוט חזקה. זו קללה עם עין רעה ומבחינת חיים אין לי באמת חיים. זה לא חטא נגד בוראעולם לפגוע באדם בצורה כזאת?

  38. לפני 20 שנה אמו של בן זוגי לשעבר קיללה אותי אחרי שעזבתי אותו. היא אמרה שכמו שנטשתי אותו תמיד ינטשו איתי. ואכן כך היה. במשך 20 שנה בגדו בי, עזבו אותי וחליתי במחלה כרונית שממש מקשה על חיי ועקב כך גם לא מצליחה להיכנס להריון. מרגישה שכל חיי נלחמתי ברוח. מה עושים?

  39. שלום הרב, לפני עשר שנים קיללה אותי אישה בקבר של צדיק בירושלים שאשאר רווקה. ( היא קיבצה נדבות ונתתי לכל מי שקיבץ ולצערי כשהגעץי לתת לה, ראיתי שאין לי עוד…) מזה שנים אני הולכת לשם ומקפידה לתת לה צדקה. לפני חמש שנים, כשעברתי לדירתי הנוכחית השכן אמר לי שכל מי שגר פה נשאר רווק ( עשיתי בדיקת מזוזות והכל תקין) ולאחרונה הייתי אצל מתקשר, אדם דתי שטוען שהוא רב, שאמר לי שאשאר רווקה… לצערי אני כבר בת 31 ועדיין רווקה. האם עלי לחשוש שיש עלי קללה ואם כן כיצד אוכל להתיר אותה, גם על עצמי וגם על הבית שאני גרה בו

  40. הכל שטויות והבלים לגמרי לגמרי, אמונות טפלות חסרות בסיס… מה שצריך הוא להתחזק במצוות ובתפילות ובעז"ה תראי ישועות.

  41. תורה אומרת שיש טוב ויש רע, אם הכל היה בידי השמיים לא היה חוק ומצוות עשה ואל תעשה. (דברים, י"ח, ט'-י"א) "כִּי אַתָּה בָּא אֶל-הָאָרֶץ אֲשֶׁר ה' אֱלֹהֶיךָ נֹתֵן לָךְ – לֹא תִלְמַד לַעֲשׂוֹת כְּתוֹעֲבֹת הַגּוֹיִם הָהֵם. לֹא יִמָּצֵא בְךָ מַעֲבִיר בְּנוֹ וּבִתּוֹ בָּאֵשׁ, קֹסֵם קְסָמִים, מְעוֹנֵן וּמְנַחֵשׁ וּמְכַשֵּׁף. וְחֹבֵר חָבֶר וְשֹׁאֵל אוֹב וְיִדְּעֹנִי, וְדֹרֵשׁ אֶל הַמֵּתִים." ו- "מכשפה לא תחיה" (שמות, כ"ב, י"ז). תמיד היו אנשים רעים שעשו עין רע בכוונה וקינאו באחרים, אפילו בנשמה טובה מקנאים. הדבר הטוב ביותר זה לא ליצור קשר עם אנשים רעים, הדבר קשה מאוד כי אפילו חברה קרובה או קרוב משפחה עלול להיות רע או להידבק בדיבוק ולעשות רע לאחרים. לאור הנשמות הזקוקות לעזרה דחופה בגלל נזקי כישוף ועין הרע, חייבים לחדש את קיום המצוות, חייבים ללמד קיום מצוות ותורה בבתי הספר.

  42. שלום רב, אני לא מצליח למצוא עבודה (פרנסה) זמן רב, זאת לאחר שפוטרתי לאחר חודשיים בלבד ולפני זה חיפשתי חצי שנה עבודה. מבחינת השתדלות למציאת עבודה עשיתי הכול.
    בנוסף לכך ב 3 שנים האחרונות מצבינו הכלכלי הורע. וגם יותר ימי מחלה מאשר בעבר , היו מתחים בבית, ואני ואשתי משוכנעים שיש עלינו בכלל ועליי בפרט עין הרע או קללה, כשאיננו יודעים מי המקלל.
    בבדיקה שעשינו מדובר ב גבר ו 2 נשים.
    ניסיתי הכל, כולל שיפור ביחסים עם האשה ונראה כי עדיין יש מחסום פרנסה.

    אני זקוק לעצה

  43. עיקר העיקרים לקבל חיזוק במצוות ולהרבות בתפילה, מזונותיו של אדם קצובים לו מראש השנה לראש השנה, ההזדמנות הטובה בפתח! ברכה והצלחה בכל הענינים.

  44. נהג מונית אחד עצר לידי באמצע הלילה ואמר לי שיש עלי כישוף, הצביע עליי, ונסע משם. מאז קורים לי ולקרובים שלי אסונות בחיים הפרטיים בזה אחר הזה כל שבוע כמעט, בדרכ באותו יום בשבוע שבו זה קרה. מה עושים כדי להפסיק את זה?

  45. בסכסוך עם שכנה על שטחים משותפים, הנושא נדון בבית משפט, היא מרבה לצעוק ולקלל אותנו ואת ילדנו קללות חמורות, היא נראית נורמטיבית אבל לאור הטירוף שאוחז בה אנחנו כבר בספק שהיא בקו הבריאות. האם יש לחשוש מקללותיה?

  46. שלום כבוד הרב!
    לפני כמה חודשים העליתי תמונה שלי לקבוצה מסויימת בפייסבוק, קבוצה שעוסקת בעריכת תמונות.
    אדם אחד הגיב בצורה לא מכבדת, אני לא אהבתי את זה ובתגובה כתבתי לו בפרטי שהתגובה שלו לא מכבדת ואין לי מושג למה הוא בחר להגיב בצורה הזו.
    בתגובה – הוא מצידו קילל אותי ואת ילדי וכתב דברים קשים, על מה עתיד לקרות להם.
    אציין שאין לי ילדים עדיין.
    אני מרגישה רע בעקבות מה שכתב לי.
    האם אני צריכה לעשות התרת קללות? מה ניתן לעשות כדי לשפר את מצב רוחי?

  47. שלום רב,
    נכנסתי לקשר כנגד ההורים שלי, ולאחר שהם ניסו שנים לעצור אותו, המשכתי את הקשר בסתר. מדובר בבנאדם אלים מילולית ופיזית. הוא נוהג לפגוע בי הרבה, ובכל פעם שרוצה להיפרד, אנחנו נפרדים, ואחרי תקופה מסויימת הוא חוזר ואם אני מתנגדת לקשר הוא מתחיל לאיים ולתקוף.
    אני לא רוצה ללכת למשטרה ולהתלונן.
    אני רוצה שיפסיק להציק ושאני אפסיק לחשוב עליו.
    מהרגע שנכנס לחיי, ענן שחור מרחף מעל ראשי.

  48. תתייעצי עם ההורים מה עושים, אין ספק שהמצב הזה בלתי אפשרי, ואם צריך לפנות למשטרה הרי שזה מה שצריך לעשות. עליך לאזור כח ולהסביר לו שאם ימשיך הכל מוקלט ואת פונה למשטרה. הכלל תעזרי באנשים חזקים סביבך.

  49. למה לדעתכם, יש מצבים שבו "מלאכים" או מדריכים מתערבים ומשנים לאדם את התודעה ב180 מעלות? הרי אנו חלק מהבורא ויש לנו זכות מולדת לחופש בחירה וחופש המחשבה, למה שישויות אור יעשו דבר כזה? ממלכת האור אמורה להגן על כל מה שחשוב. אבל עם זאת גם שדים יודעים לשנות את התודעה של אדם ב180 מעלות. מהי עזרה מצד ישויות אור ומה היא פשוט גנבת זהות? מה ההבדל? אני לא יודעת אם הדברים הללו היו באמת כדי להגן עלי

  50. מה הוא הקוד לאמונה בריאה? אמון! אבל איך נותנים אמון בבורא/ת? אני רוצה לסמוך על הבורא/ת ואני לא יודעת איך, עזרה יש, אבל אמון אין, איך אאמין בבורא/ת כשדברי חושך שטניים קורים לי. אתם יכולים לומר שהכל לטובה, אבל לעבור עינויים זו בגידה מצד הבורא/ת, אני מרגישה שיש פעמים שבאמת עוזרים לי מלמעלה אבל מצד שני, עינויים במשך שנים מגיל צעיר, זה באמת מרגיש סותר אחד את השני, עם זאת יכול להיות ששליחי החושך פשוט רוצים שאני אפסיק להאמין בקיומו של הבורא/ת, אבל מצד שני אלו רק מוכיחים את קיומו של הבורא/ת. אז איך לתת אמון?

  51. אני לבעלי רבנו ואז בעלי התחיל לקלל בצורה קשה להתחיל לאחל לי קללות ושאני יחלה בכל המחלות שקיימות ובגלל שהוא יודע שאני דואגת לעצמי התחיל לקלל גם את אחי בדברים קשים וגם את הוריי שהם אינם בחיים … מה עליי לעשות

  52. בוקר טוב
    אני אמא בת 69
    הבת שלי בת 30
    כול הזמן מקללת
    כול פניה אל הבת מקללת
    כול תשובה שלה מקללת
    למדה מאבא שלה
    מאז אנו גרושים
    גם כול היום בנייד
    כול שניה מוצאת גבר
    שלא מתאים לה
    נכות קלה שמנה
    לא ז
    שומעת לי לא משתפת אותי
    אומרת לי זה לא ענינך
    השפעה מבנות
    בתאל בת שולמית
    מלא קשים
    גם הגרוש בגד בי
    חברתו לא מאפשרת לא להיות
    בקשר איתנו לא עים הבת
    אין מישהי שתהי איתה בקשר
    להדרכה יחד איתי זנ מצווה
    משהי מקצועית מי
    צריך לה בין זוג מעל הרמה של בתאל שינהל אותה להיתנהל
    להחזיק בית וענין כלכלי
    אבל מי יעזור לה
    או לי שאנו לבד מי

  53. אני רואי, בן 22
    רבתי פעם אחת לפני שנה וחצי עם אמא שלי ועברתי לגור אצל אבא, מאז התפייסתי עם אימי אבל בתקופה האחרונה אבא שלי מקלל אותי המון ומאחל לי המון רע(שאמות לפניו, כלב, יימח שמך, אתה לא הילד שלי יותר, לך קיבינימט, לא רוצה לראות תפרצוף שלך יותר, ועוד קללות קשות)
    גם בכיפור הוא קילל אותי ולא היה מוכן להתפייס איתי וגם היום הוא ממשיך למרות שאני משתדל לדבר איתו ברוגע ובטח שלא להרע לו. אמרתי לאמא שלי שאני רוצה לחזור אבל לא אכפת לה והיא אומרת לי להשכיר דירה. היחיד שאני יכול להשכיר איתו דירה זה דוד שלי. האם עדיף לי להשכיר דירה עם דוד שלי מאשר להישאר אצל אבא שתמיד פוגע בי?(גרם לי לבכות היום) אני תמיד משתדל לעזור לו בכל מה שהוא מבקש אבל הוא פשוט שונא אותי וזהו.

  54. הסיפור שלך קורע לב, אני לא יכול לייעץ לך כיון שהנושא מורכב וצריך להכיר מקרוב, מאוד כדאי שתיצור קשר עם רב מקומי או איזה אברך נחמד באיזור מגוריך שיסייע לך בעיצה ובהכוונה נכונה. בשורות טובות.

  55. אבא שלי נשוי בוגד באמא שלי כבר שנה וחצי ולאחרונה גם עזב את הבית ומחק אותי, אני מהכעס התקשרתי לאישה הזו שהולכת איתו ומשפיעה עליו ואחרי שהיא העליבה את אחיות שלי על הילדים שלהם אמרתי לה שהשם לא ייתן לה ילדים כי היא אישה רעה, בתמורה היא קיללה אותי שאני ימות בלידה, האם הקללה הזו יכולה להתקיים??

  56. לפני יותר מ 20 שנה גנבתי.הייתי שקרן ורמאי לאורך תקופה.
    לא נהניתי מהכסף הזה בכלל והפסדתי (גם לרמאים לא חסר) הרבה יותר בעשרות מונים ממנו.
    הייתי חמדן.
    זה לא מניח לי אני חושב על זה כל יום ומתחרט על החוצפה שלי וחוסר הכבוד והבושה.
    אני מרגיש חזק שאחד או יותר מאלה שגנבתי מהם קילל אותי.
    החיים שלי מאז לא מצליחים.לא הצלחתי בלימודים ועבודה.הפרנסה קשה מאוד.ההשפלה שמכה בי.הלב שלי שנשבר.השפיות שאבדה.על השם שלי גם ויתרתי והחלפתי.
    עכשיו יש לי ילדים ואני מאוד אוהב אותם.
    האם הקללה תבוטל תוקל כי אני אבא עכשיו ?
    כי הילדים שלי צריכים אוכל ובגדים.
    או שגם הם יתרחקו ממני.
    הלוואי אמן שיהיה לי לתת להם ולהנות איתם מחיים טובים.
    מה לעשות ??
    תודה על התייחסותכם.

  57. אין שום קללה, הכל בסדר גמור, רק תנסה לשחזר אם יש אדם שאתה חייב לו כסף, כי זה חמור מאוד ואת זה צריך להשיב.

  58. לבת שלי בורח.. היא כבר בת 5 וחצי, היה סכסוף עם המשפחה וכל פעם שנפגשים איתם יום למחורת מתקשרים מהגן שברח לה, לא יודעת מה לעשות כשהיתה קטנה לא היה לה את הבעיה הזו ופתאום התחיל לברוח לה באופן קבוע חייבת עזרה

  59. את הסיכסוך המשפחתי חייבים לפתור זה דבר נכון ופשוט, דם זה לא מים ולא רבים עם בני משפחה! עשו הכל למען פתרון הענין, לוותר ושוב לוותר ושוב לוותר! אין לזה קשר עם הקושי של הילדה שבענין זה כדאי להתייעץ, זה יכול להיות משהו רגשי יכול להיות משהו אחר, תתייעצו עם רופאה. בהצלחה ורוב נחת.

  60. יצאנו עם חברים
    והיה 2 בנות שהצטרפו
    לא מכירה אותם והן רצו שאני יורד כל אחת בבית אחרי יציאה לא הסכמתי להוריד כל אחת בבית הורדתי במקום מרכזי התחילה לקלל שלא יהיה לי ילדים
    ושהיא תקפיד להתפלל על זה
    ושלא יהיה לי הצלחה האם אני צריכה לפחד ? מה אני צריכה לעשות

  61. אני עובד במכון רישוי.היה בחור שנראה מהמגזר החרדי,אולם קצת שבבניק..
    לבחור רשמו ליקוי בטיחותי במבחן רישוי,הוא הלך למכונאי הערבי שלו שהחליף לו חלק אחר בכלל. שבדקנו לו את הרכב הוא סירב לקבל את העובדה שהמכונאי שלו טעה,ודרש בתוקף שנחתום לו על תקינות. הוציא את המפתחות ברכב,וסירב להזיז את הרכב.כול זה לקראת סוף יום עבודה.שהרכב באמצע מסלול העבודה.הייתי צריך להתקשר למשטרה ,גם שהמשטרה באה הוא התעקש לא להזיז את הרכב,וכמעט נעצר.לאחר שהזיז את הרכב והמשטרה הלכה. הבחור המשיך לנסות לבוא איתי במגע.לאחר שאמרתי לו שזהו אני מחזיר את השוטרים.הוא התרחק וקילל אותי שהבן שלי ימות השנה…הייתה לו הרבה כוונה בדיבור..מה אני עושה

  62. היה לאבא שלי סכסוך על משהו שעשה אחד השכנים, אותו שכן בנה מבנה לא חוקי שלא בדיוק הפריע אך היו תופסים חניות מידי פעם שזה הפריע, אבא שלי התקשר לגורם לדווח על אותו מבנה ולאחר מכן שמענו את השכן צועק ומקלל את מי שדיווח ואיחל איחולים שלא אנקוב בהם..
    אני יכולה להסיר את הקללות האלו? איך מסירים אותם? בבקשה אני מפחדת!

  63. הבעיה אינה הקללות שאין בהן ממש, הבעיה היא שככל הנראה הוא גרם לו נזק ממוני וגם עגמת נפש, והוא חייב לפייס אותו אולי גם לפצות אותו כספית, יש לפנות בשאלה מסודרת אחרי החג לרבנים שלנו, מי שמזיק חייב להסיר את הנזק שעשה.

  64. יש לחשוש מאישה שקיללה אותי אמרה ״שה׳ ידאג שאף פעם לא תתחתן״ , היא קיללה אותי כי חשבה שאני משחק משחקים ולא עונה להודעות שלה בכוונה.

  65. כל מקום עבודה שאליו אני הולכת לא מתקבלת לעבודה..
    תמיד יש תקלות בדרך
    חוששת שיש עליי קללה מאמא של חברה קרובה אליי.

  66. לא צריך לחשוש מקללות, אבל אם את חוששת שפגעת בה ויש סיבה שצריך לבקש ממנה סליחה וכדומה, אז תפייסי אותה אם לא, אז זה לא הנושא, יש להרבות בתפילות ובעז"ה ישועה קרובה לבוא.

  67. אדם ו משפחתו נדחפו לתור בשדה התעופה בטענה שהאחות נכה.הציגו תעודה שאינה תעודת נכה.כעובדת סוציאלית ,היה ניראה לי לא אמין ואמרתי לדיילת לא לאפשר להם לפסוח על התור מכיוון שאין להם תעודה מתאימה.האדם קילל אותי קללות איומות בצרחות. ,בין היתר שאחלה בסרטן ואמות.כחולה לשעבר מאד קשה לי לשמוע את זה וזה. לא מרפה ממני.לאחר כמה דקות. התנצלתי בפניו ובפני אחותו שמא טעיתי לגבי התעודה שהציגו.הוא התקשה לקבל התנצלותי אך בסוף התרצה.התנצלתי גם בפני אחותו.ביקשתי ממנו שיתנצל גם כן והוא עשה זאת אך בחצי פה.מאז אני לא רגועה וחוששת מהקללה..בעיקר כי הייתי חולה בעבר…מה עלי לעשות?

  68. יש לי אח קטן שאני לא יודעת למה תמיד שאני יוצאת לטיול הוא בא ואומר "אני אאחל לה להנות" כל פעם ככה הוא מציק לי אני אומרת לו די הוא לא מבין מחכה שאחזיר לו ואז זורק מילה שלא תהני בטיול זה קרה כבר היה מקרה שהלכתי עם אמא שלי לסטנד אפ ולא יודעת מה קרה לו אמר לי שלא תהני כאב לי הראש שם בצורה מטורפת שלקחתי כדור ולא הייתי אני וזה כואב לי הדבר הזה שעושה ככה אני לא עושה לו דברים כאלה , צריך להיות לי הפלגה והוא שמע שאני יוצאת לא יודעת מה קרה אמר לי שלא תהני אני אגיד את זה כל יום אתפלל אפילו שלא תהני ושזה יהיה הטיול האחרון שלי כבוד הרב מה עלי לעשות שלא יקרה הדברים שהוא אומר

  69. הדברים שהוא אומר לא יקרו, זה בטוח, אבל צריך לחשוב הרבה למה כך היא האוירה בבית, אני בטוח שאפשר לשנות את זה! דם זה לא מים ואחים זה הדבר הכי קרוב שיש באמת לאדם. בשורות טובות

  70. לפני כמה שנים מתה לחבר טוב החתול שלו
    וקברנו אותו ומעל הקבר שלו הוא אמר "מעכשיו הכל יתדרדר" אבל הוא אמר את זה בשביל להגביר דרמטיות
    למעשה לאחר כשנה החתולה השניה שלו מתה
    ולאחר עוד שנה וקצת החבורה חברים הטובה שלו התפרקה ובעקבות זה, הזוגיות שלו מתדרדרת
    והוא ממש בטוח שהוא קילל את עצמו, אז על הקבר של החתול שלו כשאמר שמעכשיו הכל יתדרדר
    1. האם בנאדם יכול לקלל את עצמו?
    2. אם כן יש עליו קללה האם ע"פ ההלכה הוא יכול לעשות הסרת קללות? אם כן איפה?
    וגם מה עוד הוא יכול לעשות בשביל להסיר את הקללה?
    יש לציין שהבנאדם דתי, שומר שבת, צוות וחגים ואף מתפלל בקביעות בבית הכנסת 3 פעמים ביום

  71. אני לא הייתי מקשר את כל זה לקללה, צריך לבדוק מה קורה ולטפל, אם יש בעיה בזוגיות מטפלים בזוגיות ומשקיעים לא מחפשים אשמה בקלה כזו או אחרת, וכך גם לגבי שאר הקשיים. ולהרבות בתפילות לה'. שיהיו בשורות טובות.

  72. המעשה המוזכר בגמרא על האשה שקללה את רבא ותלמידיו טבלו את בגדיו בים ושהפכו את כסאו של רבה בר רב הונא לכאורה אמור ללמד שאם הקללה התקיימה פעם אחת אותו דיבור לא יתקיים פעם נוספת מכח אותה קללה. ומעשה בחבר קרוב שחכם אחד(ראש ישיבה או רב קהילה כמדומני אבל בכל אופן חכם השקול אליהם) ניסה להניאו מדרך מסוימת וכחלק מהשיחה אמר לו: "אולי יקרה כך וכך אנחנו סה"כ בני אדם לא " ולטענתו מה שאמר לו הרב התקיים פעמיים, בפעם הראשונה בעניין טוב ופעם השניה בענין פחות טוב. כעת לאחר קריאת המאמר אני תוהה האם קללה יכולה לחול פעמיים? או שמרגע שחלה פעם אחת גם אם בדין ולא מתוך קללת חכם היא כבר התקיימה ואם הדבר קורה פעם נוספת אין לתלות זאת בסיבת הקללה?

  73. אינני יודע, לא צריך לעסוק בקללות בכלל, תמים תהיה עם ה' אלוקיך ושומר פתאים ה', אנחנו עסוקים בלעשות רצון ה' בשמחה בלי חרדות ושאר ענינים.

  74. יש לי שאלה אמרתי משהו לאמא שלי ואמרתי לה באור שאני רואה זה נקרא שבועה..
    אמרתי לה באור שאני רואה עשה ככה וככה ואני לא זוכרת אם זה קרה אחד לאחד ..
    האם זה שבועה ומה צריך לעשות ואם יכול לקרות משהו?

  75. בן זוגי פרוד מאשתו מזה 3 שנים ואף מוכר בבית הדין הרבני כמסורב גט (למרות פס"ד לגיטין שניתן על ידי בית הדין).
    פרודתו/אשתו מסרבת לתת גט ואף העבירה לידיו את הילדים וכל זאת על מנת להרע לו ולפגוע לו בפרנסה ובזוגיות איתי.
    מזה כשנה שהוא מרגיש כי הפרנסה תקועה וכי כמעט כל עסקה שיש לו נכשלת בגלל הקללות שקיללה ועודה מקללת אותו.
    עד לפני שנה היה מצליח מאוד בעסקיו אך מאז שהעבירה אליו את הילדים משו קרה.
    איך אפשר לדעת האם אכן רובצת קללה מעל ראשו וכיצד ניתן להתיר אותה באם יש כזו?

  76. אוי, הוא ממש לא מבין נכון מה שקרה! עד שהחלה הזוגיות שלכם היתה לו הצלחה, ברגע שהתחלתם בזוגיות שאינה במסגרת נישואין, שזה דבר האסור על פי התורה, הוא איבד את העזרה שהיתה לו מבורא עולם, כך זה נראה.
    מה שצריך הוא לסיים במהירות ככל האפשר את הליכי הגירושין, ואז תוכלו להקים יחד בית קשר עם טהרת המשפחה טבילה וכל מה שצריך, וכך בעזרת ה' יראה הצלחות, ובינתיים תשמרו את הקשר ביניכם בצד! אין לקיים זוגיות שלא במסגרת נישואין כשרים.
    בשורות טובות.

  77. הזוגיות שלנו החלה חודשים רבים אחרי הפרידה.
    אנחנו למעלה משנתיים וחצי יחד.
    הבעיה החלה לפני פחות משנה והשוני היחיד היה שהאם פשוט שמה את הילדים ליד מפתן הדלת שלו. ככה בלי הודעה מוקדמת.
    היא מסרבת לתת גט למרות שבית הדין הרבני פסק גיטין וכרגע הוא מוכר כמסורב גט.
    התחילו תהליך של הפעלת סנקציות עליה והוא מגיש בקשה לבית הדין הגדול לשאת אישה שניה. לא עושה רושם שהיא תתרצה ותקבל את גיטה. כל הניסיונות של בית הדין עלו בתוהו.
    הענין העיקרי הוא שהיא לא בריאה בנפשה. מדברת לא לעניין וגם הרווחה נכנסה לתמונה.
    אני מנסה להרגיע אותו שיהיה בסדר אבל הוא ממש עצוב.

  78. המצב כואב, אינני יודע מה לומר מעבר לעובדה הפשוטה, שבלי שום קשר לכלום היא ודאי נכונה, התורה אוסרת זוגיות מחוץ למסגרת נישואין כדת משה וישראל!
    אנא שימרו על יהדותכם, התאזרו בסבלנות, עשו הכל כדי לפתור את בעיית הגירושין, אבל אל תקיימו יחסים ללא נישואין ושמירת טהרה. אני בטוח שמההתגברות הזו יבוא לכם רק טוב!

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל